סאטמר יוצאת נגד שימוש בנגני MP3 אצל בחורי ישיבות, אבל...

בחסידות סאטמר מחדדים את ההנחיות לבחורי הישיבות לקראת החופש, אוסרים את השימוש בנגני מוזיקה, אבל משאירים פתח למי שממש מוכרח לעשות בהם שימוש. כל הפרטים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, שאטרסטוק)

לקראת ימי החופשה הקרבים, בסאטמר מחדדים את ההנחיות לגבי האיסור להשתמש בנגני מוזיקה למיניהם. בכינוס שנערך אמש (שלישי) באולמי "בית רחל" בווילאמסבורג, השתתפו בחורי הישיבות הקטנות של החסידות ושמעו דברים בנושא מאב"ד החסידות והאדמו"ר.

מיד לאחר האסיפה ונאומי הרבנים, חילקו המחנכים לבחורים את התקנון החדש של החסידות בעניין "הכלים הטכנולוגיים לשמיעת שיעורי תורה" ונגני המוזיקה.

לפי התקנון שנחשף כאן לראשונה, אסור לבחורי הישיבות של החסידות להשתמש במכשירים "וכל הנשמר מהם תבוא עליו ברכה". אבל... "בחור ישיבה שנזקק לשימוש במכשיר שכזה - עליו לעשות זאת בבית ואסור לו להסתובב עם זה בישיבה" נאמר.

(סריקה)

בנוסף, לפי התקנון, על המכשיר להיות לא פרטי של הבחור אלא גם של אחיו ומשפחתו. סעיף נוסף קובע כי המכשיר צריך להיות מפוקח עם חותמת הכשרות של "גדר" "שאי אפשר לראות בנגן סרטי וידאו או תמונות ומשחקים".

בנוסף כותבים מנסחי התקנון כי "גם במכשרים הללו יש לעקור את האפשרות הטכנית של הוספת כרטיס חיצוני למכשיר". בחסידות מציינים כי בתקופה הקרובה, כאשר הבחורים יוצאים לחודשיים של נופש בהרי הקטסקיל, "הנהלת המוסדות תעמוד על המשמר בעניין זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר