"ברכה הגן על הרב פינטו ב-2005"

עד המדינה מאשר את גרסת הרב פינטו

התפתחות בפרשת אפרים ברכה: עד המדינה בפרשת רונאל פישר חשף בחקירתו כי ברכה הגן על האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו עוד בשנת 2005 ומנע חקירה שלו.עם זאת, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא התרשמו עד כה מאמינות החומרים של רפ"ק מלכה ועל כן זכה בהסדר שאינו מקל במיוחד(חדשות,חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו עם חסידים (צילום ארכיון: ישי כהן)

עדות מפתיעה של עד המדינה בפרשת רונאל פישר רפ"ק לשעבר ערן מלכה, עלולה להשפיע על פרשה אחרת שהסעירה לא פחות את הציבור בישראל ואת המגזר החרדי - פרשת הרב יאשיהו פינטו.

במהלך עדותו בפני החוקרים, חשף מלכה כיצד עבדו התהליכים הפנימיים באגף החקירות. מלכה מספר בין היתר כי בשנת 2005 עלו חשדות מסויימים כנגד הרב יאשיהו פינטו, אולם תת ניצב אפרים ברכה שעמד אז בראש צוות החקירה סירב לחקור אותן.

ערן מלכה, מאשר את גרסת הרב פינטו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מדובר בחקירה שנפתחה כנגד מעורבותו של ארגון הפשע של אבי גבאי בנוגע לגניבת דלקים והלבנת הון, במהלכה זיהה צוות החקירה העברות כספים למוסדותיו של הרב פינטו. "ראינו תנועה של כספים לרב פינטו, הוצאנו צווים ואישרנו את העובדה שכספי העברה מכל חברות הסולר הגיעו לרב פינטו", סיפר מלכה בחקירתו.

"כשפניתי לאפרים ברכה וביקשתי לחקור את הרב - הוא הטיל ווטו ואסר עליי להזמין את הרב לחקירה. 'אתה יודע מי זה הרב פינטו? אין מצב, לא חוקרים אותו'". ציטט מלכה את רוח הדברים של ברכה.

"הסברתי לו שגבאי טוען שהביא את הכסף לחצר של הרב פינטו ולכן חייבים לחקור אותו, אולם אפרים אמר לי בשקט: 'עזוב. לא צריך'". מדבריו של מלכה בפני החוקרים עולה כי בניגוד לטענת תת ניצב אפרים ברכה, הרי שדווקא גרסת הרב פינטו לפיה הקשר החברי בינו לבין ברכה הינו רב שנים וכי הם מכרים ותיקים ללא כל קשר לסכום שהועבר מבחינתו כתמיכה בידיד (אפרים ברכה. י"כ.) שנקלע למצוקה כלכלית - צודקת ונכונה.

גרסת עד המדינה מעלה שאלות על עדות ברכה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מתברר כאמור כי לרב פינטו ולברכה היה קשר חזק עוד שנים רבות לפני מתן השוחד לכאורה, וכבר בשנת 2005 ברכה גונן עליו (לפי עדות מלכה. י"כ) מפני חקירה פלילית.

עם זאת, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא התרשמו עד כה מאמינות החומרים של רפ"ק מלכה ועל כן זכה בהסדר שאינו מקל במיוחד..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר