מומחים ממליצים על תפריט טבעוני נגד פצעי אקנה

סובלים מאקנה? מחקר חדש מצא שוויטמין B12 שנמצא בבשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב משנה את פעילות החיידקים שעל פני העור וגורם לפצעונים. ההמלצה: תפריט טבעוני (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
סובלים מאקנה? נסו תפריט טבעוני (צילום: shutterstock)

כתב העת Science Translational Medicine, פרסם את ממצאיו של מחקר חדש מאוניברסיטת קליפורניה: ויטמין B12, המרכיב החיוני בבשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב, משנה את פעילות החיידקים על פני העור וגורם לכתמים ופצעוני אקנה.

החוקרים מאמינים כי הממצאים יובילו לפיתוח טיפולים חדשים לזיהום השכיח ביותר על פני העור, וישפכו אור על הסיבה שנטילת תוספי B12 גורמת לכתמים בפנים.

המחקר מראה כיצד הוויטמין משנה את הפעילות המטבולית של החיידקים על פני העור, מה שגורם לזיהום דלקתי המתבטא בפצעונים לא אסתטיים.

השפעת הוויטמין אינה זהה על כולם. ישנם אנשים רגישים יותר להשפעת הוויטמין, בשל האינטראקציה המורכבת בין החיידקים לסוג הפנים ש"מארח" אותם.

צוות החוקרים, בראשות ד"ר ווייאנג לי, כתבו בסיכום תוצאות המחקר: "הממצאים שלנו מצביעים על מסלול חדש של התפתחות החיידקים לאקנה, ומספקים הסבר מבחינה מולקולרית לעובדה שתצפיות קליניות במשך זמן ארוך הראו שתוספי ויטמין B12 מובילים להתפתחות אקנה בקבוצה מסוימת באוכלוסיה. המחקר שלנו מספק ראיות לכך שלאינטראקציה בין סוג הפנים לחיידקי העור יש תפקיד מרכזי בהתפתחות המחלה".

המחקר עקב אחר 10 מתנדבים שצרכו תוספי ויטמין B12. תוך שבוע, התפרצו כתמים על פניו של אחד הנבדקים. החוקרים אספו דגימות חיידקים מהאף של המשתתפים באמצעות רצועות לניקוי עמוק של נקבוביות העור. הם גילו כי עודף ויטמין B12 תרם משמעותית וסייע לחיידקים לייצר פורפירין, התגובה הדלקתית של האקנה.

לדברי החוקרים, מחקרים נוספים בעתיד יכולים לסייע לפיתוח תרופות חדשות נגד מחלת העור.

עם זאת, חשוב לציין כי ויטמין B12 אחראי על התפקוד התקין של המוח ומערכת עצבים, והיווצרות תאי דם אדומים, ומחסור בוויטמין עלול לגרום לעייפות וירידה באנרגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר