דריכות בישראל

המשט הפרו-פלסטני יצא מיוון לעזה, עם ח"כ ישראלי

המשט הפרו פלסטינייצא אמש לדרך, כשעל סיפון הספינה "מריאן" השבדית חבר-כנסת ערבי ישראלי - באסל גטאס מהרשימה המשותפת. "לא גלי הים התיכון ולא איומי נתניהו ירתיעו אותנו", כתב גטאס רגע לפני תחילת המסע. כ-70 פעילים על הספינה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המשט הקודם (Herzl Shapira/Flash 90)

המשט הפרו פלסטיני יצא אמש (חמישי) לדרך, כשעל סיפון הספינה "מריאן" השבדית חבר-כנסת ערבי ישראלי - באסל גטאס מהרשימה המשותפת. לפי דיווח בסוכנות ידיעות פלסטינית, במשט משתתפים 70 איש, ובהם פעילים פוליטיים ונשיא תוניסיה לשעבר מנסוף מרזוקי.

גטאס כתב הלילה בעמוד הפייסבוק כי "סוף-סוף אנחנו על המריאן. אחרי תלאות שעוד יסופר עליהם אנחנו שטים לעזה. חכו לנו". המשט התעכב מעט בגלל הים הסוער, אך גטאס כתב כי "לא גלי הים התיכון ולא איומי נתניהו ירתיעו אותנו". הוא הוסיף כי ל"מריאן" יצטרפו ספינות נוספות בקרוב.

לפני מספר ימים שיגר ח"כ גטאס מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בוגי יעלון וביקש מהם שלא לעצור את המשט. "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו. אני קורא לכם להורות לכוחות הביטחון הישראליים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו", כתב גאטס.

גאטס הוסיף וכתב לנתניהו ויעלון כי "השתלטות על הספינות ומניעתן להגיע ליעד תסבך את ישראל בעוד משבר בינלאומי קשה, שאתה וממשלתך תישאו באחריות מלאה לתוצאותיו".

"המשט האזרחי הוא משט שלום שמטרתו למקד את תשומת הלב הציבורי והבינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור הישראלי. אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה", הוסיף חה"כ הערבי במכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר