סגן השר מבהיר

פרוש על עושק הגננות: "דבריי לא הובנו כראוי"

ח"כ מאיר פרוש מבהיר בעקבות ראיון שהעניק על עושק הגננות החרדיות - פרשה שנחשפה בכיכר השבת: "למרבה הצער, לא הרחבתי בדבריי ולכן לא הובנתי כיאות והיו שפירשו אותי כביכול כביטוי מזלזל ש'הציבור לא מעניין אותו'. אם רשתות מתנהלות באופן לא תקין, אני רואה זאת בחומרה רבה", אמר (חדשות חרדים)

סגן השר מאיר פרוש (צילום: Miriam Alster/Flash 90)

סגן שר החינוך חבר-הכנסת מאיר פרוש מנסה להרגיע את המהומה בעקבות דברים שאמר ברדיו "קול חי" על משכורתן של הגננות החרדיות. פרוש התייחס בראיון לעושק הגננות, פרשה שנחשפה ב"כיכר השבת", ואמר כי כי אין זה מתפקידו לדאוג לכך שהמורות יקבלו שכר הוגן מהרשתות. "אחרי שיש את הכסף - זה ממש לא מעניין אם זה 3 (אלפי ש"ח) או 9, לא מעניין אותי", ציין פרוש.

הבוקר (שישי) מבקש פרוש להבהיר כי דבריו לא הובנו כראוי. בתגובה ל"כיכר השבת" אמרו בלשכתו של פרוש: "אתמול העניק סגן השר פרוש ראיון לרדיו קול חי ונשאל על הרשתות והמוסדות שכביכול לוקחים כסף מהגננות. הוא השיב כי תפקידו כשליח ציבור לדאוג באופן כללי, ברמה ארצית, שהציבור החרדי לא יקופח ולתיקון העוולות כלפיו. אך אינו יכול לרדת לרזולוציה של כל עיר ומוסד, ולהיות 'שוטר' פנים חרדי.

"למרבה הצער, סגן השר לא הרחיב בדבריו ולכן לא הובן כיאות והיו שפירשו את דבריו כביכול היה זה ביטוי מזלזל ש'הציבור לא מעניין אותו'.

"אין דבר הרחוק יותר מכך. מדובר בטעות חמורה. בתוקף תפקידו, נשלח סגן השר על ידי הציבור החרדי, ותפקידו לדאוג שהוא לא יופלה לרעה ולא יקופח על ידי משרדי המשלה ברמה הארצית, כך שאם ישנם תקציבים הם יופנו גם לציבור החרדי במידה שווה ככלל המגזרים.

"במידה וקיימות טענות כלפי מוסדות או רשתות המתנהלות באופן לא תקין, סגן השר רואה זאת בחומרה רבה, אך מטבע הדברים אינו יכול לרדת לרזולוציה של כל עיר וכל מוסד. בדיוק לשם כך יש וועד הורים או רשות מקומית, שתפקידם לפנות לגורמים הרלוונטיים בכדי לטפל בנושאים מהסוג הזה".

בראיון שעורר סערה התבטא פרוש: "אני נמצא בתפקיד ציבורי כדי לראות שהמוסדות בציבור שלנו... כדי שהאזרחים בציבור החרדי לא יקופחו ולא יופלו לרעה. זה התפקיד שלי - לדאוג שהמדינה לא תקפח את הציבור שלי לרעה".

פרוש הוסיף ואמר כי "מה שקורה בתוך המוסד, מה שקורה בין המוסד להורים, מה שקורה בין ההורים לגננות - זה לא דבר שאני צריך לעשות... יש ועד הורים, יש ועד הישיבות - זה לא ענייני. אני צריך לטפל במוסד, שהרשות המקומית והארצית לא תקפח את השכר בגלל שהם חרדים... אחרי שיש את הכסף זה ממש לא מעניין אם זה 3 או 9, לא מעניין אותי. מעניין אותי כאדם פרטי אבל אני לא אדם פרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר