"פיגוע": 'יתד' נגד גיורי הסוכנות היהודית

תחת הכותרת "זעזוע בעולם היהודי" תוקף עיתון "יתד נאמן" את הסוכנות היהודית, שמנסה לעקוף את סמכות ההלכה ולהקים בית דין לענייני גיורים: "פיגוע בחומות היהדות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי (צילום: Hadas Parush/Flash90)

העיתון הליטאי "יתד נאמן" הקדיש הבוקר (שישי) את כותרתו הראשית לניסיונות לפגוע בנושא הגיור כהלכה בישראל. תחת הכותרת "זעזוע בעולם היהודי" טוען העיתון כי הסוכנות היהודית מנסה לעקוף את סמכות ההלכה ולהקים בית דין לענייני גיורים.

העיתון מבהיר כי יוזמת הסוכנות נועדה לעקוף ולעקור את סמכותה של הרבנות הראשית ולפרוץ פרצה נוראה בכרם בית ישראל, בחומת הסטטוס-קוו בנושא הגיור ובכך להביא חלילה להתבוללות נוראה ול"מדינת ערב רב", כהגדרת הדיין הגר"א שרמן.

העיתון מצטט את עיתון "הארץ", שחשף השבוע כי לראשונה בתולדותיה תשתתף הסוכנות היהודית באופן פעיל ב"גיורים" ובכוונתה לשגר לחו"ל "רבנים" ישראלים שיישבו בקהילות בחו"ל, יחד עם "רבנים" מקומיים, ויערכו "גיורים" גם אם אלה לא יוכרו בידי הרה"ר לצורך רישום לנישואים בארץ. גם מי שאינם מתכוונים לעלות לישראל יהיו זכאים "להתגייר"ב"בית הדין", מה שמשקף מגמה בסוכנות לתמוך בקהילות המקומיות במנותק מהזיקה לישראל, וכוונה למנוע מהרה"ר להפעיל את סמכותה על פי החוק בכל נושא הגיור.

בכינוס שנערך על ידי הסוכנות בתל אביב, הצביע רוב סוחף של הנציגים בעד היוזמה החדשה העלולה להביא להתבוללות נוראה, כאשר יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. שיבח את היוזמה.

בנוסח החלטת הסוכנות נכתב כי "לאור אחריותה של הסוכנות היהודית לאחדותו של העם היהודי ומתוך הכרה בקיומן של משפחות מעורבות רבות בקרב קהילות ישראל בתפוצות, מבקשת הסוכנות היהודית לאפשר את השתלבותן המלאה בעם היהודי באמצעות גיור,כמו גם את עלייתן לישראל".

"ההחלטה המזעזעת", טוען יתד, "מסגירה את כל כוונתה בכך שהיא באה לפתור את בעייתן של המשפחות המעורבות יש הכרח למצוא "גיור" כזה שיפתור עבורן את הבעיה. המשמעות: כדי למנוע התבוללות, יש לעודד התבוללות!".

על-פי דיווחי התקשורת, מעורבים ביוזמה המסוכנת שנולדה בעקבות כשלון רפורמת הגיור של ח"כ אלעזר שטרן רבני ערים ובהם כאלה המשתייכים ל"צוהר". הרב נחום רבינוביץ, מהבולטים ברבני הציונות הדתית שאמור היה לעמוד בראש הרפורמה של ח"כ שטרן שנועדה"להקל על הגיור", ע"י הענקת סמכות גם לרבני ערים וכך יוכלו המעוניינים בגיור לפנות גם לרבנים "מסבירי פנים".

בשיחה שנערכה עם הדיין הגר"א שרמן, הוא אמר ל"יתד נאמן", כי "ה'דבר אברהם' כבר כתב בנוגע למהפכה של נישואין אזרחיים כי העיקרון בעניינים אלו שהם שייכים רק לגדולי הדור. אם בנושאים אלו כל אחד יפסוק לעצמו ויקים תורה לעצמו, אזי הופך את התורה לשתי תורות וקורע את עם ישראל. קורע גם את הקהילה וגם את התורה, מפני שלתורה בעניינים אלו ישנה סמכות מרכזית. בנושא הזה של גיור, גם מבחינת החוק שייך לראש העדה, הרב הראשי.

"כאן הם באים לומר שלא הרבנות היא הסמכות, וברגע שלא הרבנות היא הסמכות כלאחד עושה תורה לעצמו. הסכנה בהכנסת נושא הגיור בלא חוק הגיור, בכך שהסוכנות תכריח את הרבנים לאשר את 'יהדותם', ואם הרבנות תתנגד או תאשר יפנו לבג"ץ ויאמרו שמבחינת החוק חל על זה חוק השבות והרבנות אינה יכולה לעמוד בפני הבג"ץ הזה. זו סכנה של כפיה לבולל את העם במסגרת החוק".

לדבריו, "רוצים להפוך את מדינת ישראל היהודית למדינת ערב רב שלכל אזרחיה שהיהדות נמחקת לחלוטין וגם לייבא את ההתבוללות הנוראה שמתפשטת בעולם".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר בעקבות היוזמה המסוכנת, כי "כבר בשעתו חפצה הסוכנות להביא גויים לארץ כשלא היו יהודים. הם עשו נזק גדול בעניין הזה והם ממשיכים עם נזקים חמורים יותר להפוך גויים ליהודים כביכול, בשעה שעל-פי ההלכה הם גויים. הם לא עושים בעניין הזה שום דבר, כי בלאו הכי על-פי החלטת בג"ץ יכולים לגייר בחו"ל.

"היות ועל-פי החוק מי שמוסמך לקבל גיורים זה ראש העדה הדתית,יהיה צורך לסמן את האנשים הללו וברגע שיתברר מיהו ה'רב' המזויף מטעם הסוכנות, לא יכירו בהם ולא יחתמו עליהם שהם יהודים. הם טוענים כביכול שמגיירים על-פי ההלכה, אך כולם יודעים שזה שקר.אם זה נכון, מדוע הם לא חושפים את שמות ה'רבנים' אותם בחרו לערוך את הטקסים המזויפים הללו?!" תוהה גפני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר