מחאת הסרדינים: הורים ישביתו את הלימודים ביום ראשון

כמחאה על הצפיפות בכיתות, ישביתו הורים את הלימודים במוסדות חינוך בעשרות ישובים בארץ ויפגינו נגד המשך המצב הקיים: "תלמידים חלשים לא מקבלים סיוע". בפנים - רשימת היישובים בהם הלימודים יושבתו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
כרזה נגד שר החינוך במחאה על הצפיפות בכיתות (צילום: פלאש 90)

בעשרות יישובים ברחבי הארץ יושבתו מחר (ראשון) בלימודים למשך יום שלם, זאת כחלק מהמחאה נגד הצפיפות בכיתות. למרות הודעת ההורים כי ישביתו את הלימודים, במשרד החינוך הבהירו כי הלימודים יימשכו כסדרם והמורים יגיעו לבתי הספר כרגיל.

המקומות בהם צפוייה השביתה: אלפי מנשה, אשקלון, אשדוד, אופקים, בית דגן, בנימינה/גבעת עדה, בת ים, באר יעקב, באר שבע, בקעה אל גרביה, גבעתיים, גבעת שמואל, גדרה, גני תקווה, דימונה, דליית אל כרמל, הרצליה, הוד השרון, הר אדר, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה והקריות (חלקית), טירה, טמרה, טבריה (חלקית), יהוד, ירושלים, ינוח, כוכב אבו אלהיג'ה, כפר יונה, כפר סבא, כפר שמריהו, כפר תבור, כרם מהר"ל, לוד, להבים, מגדל העמק, מגילות, מודיעין/מכבים/רעות, נהריה, נצרת, נצרת עילית, נתניה, סנדלה, סביון/גני יהודה, נס ציונה, עומר, ערד, עפולה, פרדס חנה-כרכור, פתח תקווה (חלקית), קלנסוואה, קריית אונו, קריית גת, ראשון לציון (חלקית), רחובות, רמת השרון, רמת גן, רעננה, שמשית, שער הנגב, תל אביב ותל מונד.

כמו כן הורים במועצות הבאות הודיעו כי יצטרפו להשבתה: מועצה אזורית אשכול (32 יישובים), מועצה אזורית בני שמעון (13 יישובים), מועצה אזורית ברנר (6 יישובים), מועצה אזורית גזר (25 יישובים) - בית הספר שדות איילון, מועצה אזורית זמר (4 יישובים), מועצה אזורית יזרעאל (36 יישובים) - מרומי שדה, נהלל, אופקים, רעים, שגיא, מועצה אזורית לב השרון (18 יישובים), מועצה אזורית מגידו (13 יישובים) - בתי הספר: פלגים עומרים וקשת התקווה, מועצה אזורית מטה בנימין (31 יישובים), מועצה אזורית מנשה (19 יישובים), והמועצה אזורית עמק חפר (41 יישובים).

ההורים מוחים על הצפיפות הרבה בכיתות הלימודים שמונעת יחד פרטני מהתלמידים. אורטל שניצר, ממובילת המחאה בחולון, אמרה ל-ynet כ בית ספר "שמיר" בעיר הוא השני בצפיפותו בישראל. "לומדים בו 850 תלמידים, כאשר בכל כיתה יש 40 תלמידים. מצב הכיתות בחולון בפרט וברחבי הארץ בכלל מספק מראה למצב העגום של מערכת החינוך בישראל, מציאות שבה אין סיכוי לתלמידים להצליח, להבין וללמוד".

"בכיתה של 40-38 תלמידים הם לא מקבלים יחס פרטני, התלמידים החלשים לא מקבלים סיוע ונדחקים לפינה, ותלמידים חזקים לא זוכים לקדם את יכולותיהם. אין מרחב, שזה לא פחות חשוב. יכולת התמרון בכיתות בחולון פשוט בלתי אפשרית מרוב שהן צפופות. המצב הזה גורם לתסכול לא רק בקרב ההורים, אלא גם בקרב אנשי החינוך והילדים".

"לילדים שלנו מגיע חינוך ראוי. הגיע הזמן שנתעורר ונצא מהאדישות. שתיקתו של שר החינוך נפתלי בנט רק תחריף את המצב. אם כבוד השר חושב שביום שלישי, היום האחרון ללימודים, הסיפור ייגמר והוא יקבל שקט - הוא טועה ובגדול. אם לא יימצא פתרון מיידי, אנחנו נחושים שלא לפתוח את שנת הלימודים הבאה כסדרה".

במשרד החינוך אמרו בתגובה: "המשרד פועל בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2008 לפיה תקן לכיתה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בכל המגזרים, נקבע בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר, והוא עומד בטווח של בין 40-32 תלמידים לכיתה. בחטיבה העליונה – התקן הוא עד 36 תלמידים בכיתה".

"משרד החינוך מקיים הידברות שוטפת עם נציגות ארגון ההורים הארצי במטרה לתת את המענים הטובים ביותר לתלמידי ישראל. לצורך כך הוקם צוות עבודה משותף לארגון ההורים הארצי ולמשרד החינוך. המשרד קורא להורים שלא לנהל את המאבק תוך פגיעה בשגרת הלימודים של הילדים. בתי הספר יהיו פתוחים וצוותי ההוראה יפעלו כרגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר