אלפים בתל אביב: "עוצרים את שודדי אוצרות הטבע"

אלפים התכנסו בתל אביב למחאה נגד מתווה הגז ונשאו תמונות של אריה דרעי ויובל שטייניץ כשודדים. יוזם קידוחי הגז נשא נאום חריף: "לא סתם הממונה על ההגבלים העסקיים התפטר, ממשלת ישראל גוזלת כסף מהציבור" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

אלפי בני אדם מפגינים הלילה (מוצאי שבת) בתל אביב נגד אישור מתווה הגז. מפלגת מרצ הפיצה למפגינים שלטים עם תמונותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים אריה דרעי ויובל שטייניץ וטייקון הגז יצחק תשובה בדמות שודדים. לצד התמונות נכתב "עוצרים את שודדי אוצרות הטבע".

המפגינים התכנסו בכיכר התרבות בעיר, ולאחר נאומים במקום צעדו לקריית הממשלה ברחוב קפלן. הנאום החריף ביותר שנשמע במקום היה של ד"ר יוסי לנגוצקי, יוזם קידוחי הגז. "בושה לאן שהגענו" אמר לנגוצקי. "ממשלת ישראל היא האשמה בכל. אני מבין את חברות הגז שרוצות להרוויח, אבל זה בא על חשבון הציבור. הממונה על ההגבלים העסקיים לא סתם התפטר. ממשלת ישראל גוזלת כסף מהציבור".

(צילום: מוטי קמחי, ynet)
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

ח"כ שלי יחימוביץ קראה מוקדם יותר לפוליטיקאים שלא להגיע להפגנה בכדי למנוע סממנים מפלגתיים: "זו מדינה חופשית, אבל דווקא כמי שמובילה את הנושא, בטח במערכת הפוליטית, אני מרשה לעצמי לבקש מפוליטיקאים לעשות כמוני ולא להגיע, ובאופן כללי לנסות להימנע מסממנים של מפלגה כזו או אחרת. הקרב על הגז הוא אמנם קרב פוליטי, ואת הונן העצום חוצבות הגז מקשרים פוליטיים, קשרי הון שלטון, אבל הוא לא קרב מפלגתי, אלא קרב של כולם בשביל כולם". למרות זאת, חברי כנסת מהמחנה הציוני כמו איתן כבל ויוסי יונה השתתפו בהפגנה.

דפני ליף, יוזמת מחאת האוהלים בקיץ 2011, הגיעה גם היא להפגנה: "מדובר בנושא מורכב עם הרבה דיסאינפורמציה ורצון לבצע החלטות במחשכים" אמרה ליף. אנחנו לא בתקופה של אמון גדול עם הממסד. זה נראה כמו בלוני ניסוי שמפריחים כל פעם לאוויר ומנסים לבחון את הציבור. אני מציעה שיעשו משאל עם, כפי שהחליטו לעשות ביוון. יש צורך לערב את האנשים – ההחלטות שעומדות על הפרק הן קריטיות".

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

מאחורי מטה המאבק במונופול הגז עומדים הארגונים אנו, חדר המצב, העמותה לכלכלה בת קיימא, הפורום הישראלי לאנרגיה, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, התנועה לאיכות השלטון, ירוק עכשיו, ישראל יקרה לנו, ישראל 2050 ומגמה ירוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר