סערת לימודי תואר שני בסמינרים

המועצת החסידית תתכנס לדיון נוסף על התואר השני

סערת לימודי התואר השני בסמינרים לבנות שנחשפה ב"כיכר השבת" מסרבת לרדת מסדר היום • ביום שלישי תתכנס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לדיון נוסף בסוגיה, לבקשת האדמו"ר מסלונים, זאת למרות שהמועצת אישרה את הלימודים ברוב גדול • הערכה: מתן ההיתר ללימודים יישאר כמות שהוא (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

סערת לימודי תואר שני בסמינרים: הסערה שנוצרה בעקבות פרסום החלטת מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל לגבי שנת הלימודים הבאה על מתן היתר לסמינרים ללמוד לדרגה 2 (מקביל לתואר שני) מסרבת לשקוע.

בשבועות האחרונים גברה התסיסה בעיקר בחסידות סלונים שם גילה המנהיג הרוחני כ"ק האדמו"ר התנגדות (עוד מלכתחילה) למתן ההיתר וביקש לכנס שוב את המועצת החסידית על מנת לדון שוב בסוגיה המהותית.

בהמשך לכך נפגשו חברי וועדת הרבנים לענייני חינוך שהוקמה בעבר על ידי מועצת גדולי התורה למספר דיונים בעניין ובסופו של דבר העביר בן האדמו"ר מסלונים הגאון רבי משה ברזובסקי המכהן כראש הישיבה של החסידות את הדרישה לדון שוב בעניין.

בשבוע האחרון ערך מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן סבב ביקורים אצל גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה על מנת לקבוע תאריך מוסכם ואכן בסוף בשבוע הוחלט על קיום דיון מיוחד ביום שלישי הקרוב עוד בטרם יציאת מרבית חברי המועצת לנופש הקיץ כמידי שנה.

יצויין כי על שולחן הדיונים צפויים לעלות נושאים נוספים אולם ההערכה בקרב גורמים בתנועת אגודת ישראל הינה שגם לאחר הדיון תישאר ההחלטה על מתן ההיתר כפי שהיא.

צריך לזכור שבישיבה האחרונה נערך דיון מעמיק והתקיימה הצבעה וההחלטה עברה ברוב מוחץ (למעט התנגדותם של מרנן האדמו"רים מויזניץ ומסלונים) ועל כן הסבירות שההחלטה על מתן ההיתר תשתנה כעת הינה נמוכה.

עם זאת מעריכים הגורמים כי ייתכן ויתווספו סייגים שונים והוראות ברורות שיצמצמו את מתן ההיתר הראשוני למורות ונשות חינוך ללמוד לתואר השני האקביוולנטי בסמינרים ובהשתלמויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר