שוב: המינהל האזרחי הרס את בית כנסת "חזון דוד" בקריית ארבע

בפעם ה-37, המינהל האזרחי וכוחות המשטרה, הרסו לפנות בוקר את בית כנסת "חזון דוד" שבקריית ארבע. בן גביר: "המח"ט מתנהל כפיל בחנות חרסינה" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרס בית הכנסת בפעם הקודמת בחודש ניסן (צילום: אהרן גרנות)

כוחות משטרה והמינהל האזרחי הרסו לפנות בוקר (ראשון), שוב את בית כנסת "חזון דוד" בקריית ארבע, וזאת בשל היותו לא חוקי על פי גורמי אכיפת החוק.

זו אינה הפעם הראשונה שבה כוחות צה"ל הורסים הורסים את בית הכנסת שבו מתפללים תושבי האזור, וליתר דיוק מדובר בפעם ה-37, בעבר אחרי כל תקרית כזו, הגיעו המתפללים ובנו את בית הכנסת מחדש וכך נראה שיעשו גם הפעם.

פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר, אמר הבוקר בתגובה כי "בחודשים האחרונים פועל מח"ט חברון באינטנסיביות להריסת המקום ופעם אחר פעם מגיעים כוחות והורסים את הבניה הקלה. התנהלות זאת הביאה בשבועות האחרונים לכך שעשרות נערים יהודים מהאזור מתעמתים עם ערבים, משליכים אבנים לעבר ערבים ודווקא במקום שהייתה רגיעה החל עימות".

הוא הוסיף כי "מח"ט חברון גורם לתסיסה בשטח ומתנהג כמו פיל בחנות חרסינה. כל אבן שנזרקת היא כתוצאה מהתנהלותו חסרת האחריות. סביב בית הכנסת יש עשרות מבנים לא חוקיים של ערבים אך המחט לא נוגע בהם ורק מגביר את הכעס של התושבים".

בית כנסת חזון דוד הוקם לפני 13 שנה, לזכרם של דוד כהן ויחזקאל מועלם, שנרצחו באותו יום ב-2001, והוכרז על ידי הממשלה כמאחז בלתי חוקי, ולכן נהרס פעם אחר פעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר