הסמכות של דרעי בנושא הגז הועברה לממשלה

הממשלה אישרה הבוקר להעביר לסמכותה את הסמכות הנתונה לשר הכלכלה אריה דרעי על פי סעיף 52 לעקוף את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים. השר גבאי התנגד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת ממשלה (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) להעביר לסמכותה את הסמכות הנתונה לשר הכלכלה אריה דרעי על פי סעיף 52 לעקוף את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בסוף השבוע אישרנו פה אחד בקבינט את האצת הפיתוח והרחבתם של שדות הגז הטבעי שנתגלו מול חופי ישראל. אני נחוש לקדם פתרון ריאלי שיביא גז למשק הישראלי.

"אני לא אכנע להצעות הפופוליסטיות שישאירו את הגז במעמקי האדמה. כבר ראינו מספיק מדינות שנכנעו ללחצים הללו, והגז נשאר באדמה - אסור לתת לזה לקרות כאן".

לדבריו: "המתווה שגיבשנו מפרק את המונופול. הוא יכניס בעשורים הקרובים מאות מיליארדי שקלים לחינוך, לתרבות, לבריאות, ולעוד דברים רבים אחרים לטובת כל אזרחי ישראל. אחרי שנים של דיונים הגיע הזמן להכריע, כדי שהגז ייצא מהאדמה ויגיע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל".

יצוין כי מדובר רק בהחלטה להעברת הסמכות הנ"ל משר הכלכלה למליאת הממשלה ואין מדובר באישור מתווה כזה או אחר. כבר בימים הקרובים יובא המתווה לשימוע הציבור ולאחר מכן תקיים הממשלה דיון במתווה.

יצוין כי כעת חברי הכנסת יצטרכו לאשר את העברת הסמכויות לממשלה.

העברת הסמכויות אושרה עם מתנגד אחד - השר להגנת הסביבה אבי גבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר