חולק על הגר"ש עמאר ותוקף

הגר"י יוסף: "ירקות ללא תולעים - דבר טוב מאוד"

בכהונתו כרב ראשי יצא הגאון רבי שלמה עמאר נגד החברות שמרססים את ירקות העלים ומשווקים אותם כשהם אינם נגועים בתולעים, בטענה כי יש בהם לא מעט סכנות בריאותיות • כעת, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, חולק ותוקף: "זה דבר טוב מאוד. איך אפשר לבוא ולהגיד שלא לאכול" • האזינו (יהדות, מה הדין)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשונים לציון הגר"ש עמאר והגר"י יוסף (צילום: ברוך יערי, כיכר השבת )

מחלוקת בהלכה: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הביע אמש (מוצאי שבת) את דעתו נגד פסיקתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, בכהונתו כרב הראשי לישראל, נגד ירקות העלים ללא תולעים.

בחודש חשוון תשע"ג יצא הרב הראשי דאז הגאון רבי שלמה משה עמאר נגד החברות שמרססים את ירקות העלים ומשווקים אותם כשהם אינם נגועים בתולעים, כשבמרכז דבריו - חשש שחומרי ההדברה הרבים גורמים למחלה נוראה.

בפסק ההלכה שהתפרסם על גבי עמודים רבים, כתב הרב עמאר שעדיף להשתמש בירקות שכאמור לא עברו גידול מיוחד, ולנקות אותם. לדבריו, עקב ההדברה שעוברים הגידולים, יש בהם לא מעט סכנות בריאותיות.

אך אמש (מוצאי שבת) יצא הראשל"צ והרב הראשי הנוכחי הגאון רבי יצחק יוסף נגד פסיקתו של הגר"ש עמאר.

במהלך שיעורו השבועי אמר הרב יוסף: "היה איזה מישהו, שטען פעם, חכם אחד: רופאים אומרים, אלו שחולים במחלה הידועה, ה' ירחם, אצל החרדים זה יותר באחוזים מהציבור הכללי. למה זה כך? אז מישהו רצה להגיד, מישהו חקר את זה, שאלו שעושים 'עלי קטיף', הם מרססים בחומר זרחני, והחומר הזה זה לא יוצא טוב בשטיפה, והחומר הזה גורם למחלה הידועה, ולכן הוא אמר שיותר לא צריך לאכול חסה ונענע מכל המקומות של עלי קטיף, לא צריכים לאכול מהם. למה? חמירתא סכנתא מאיסורא, זה גורם למחלה הידועה".

לדברי הראשל"צ הגר"י יוסף, הגר"ש עמאר הגיע לאביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל: "החכם הזה בא בזמנו למרן האבא, ואמר לו שיש כמה שטוענים טענה זו. קודם כל זה לא מוסכם, נניח ככה. אמר לו מרן 'אפילו הכי, מה אתה רוצה לעשות', הוא אמר 'אני רוצה לחזור למה שהיה פעם, לפני שהיה עלי קטיף, היינו בודקים בעיניים, מה שרואים בעיניים זה נקרא תולעים, מה שלא רואים - לא רואים...'.

"הוא רצה לדמות את זה לתולעים שרואים במיקרוסקופ, שזה מותר. הוא רצה להגיד שכך נעשה בעלי נענע וחסה. וזה לא נכון. למה? קודם כל - אם אתה אוכל הרבה מזה אז אולי זה יכול לגרום למחלה - אולי".

הגר"י יוסף סיפר שביקר במפעלים של העלים הכשרים: "ראיתי איך שהם עושים את זה, איך שזה אטום לגמרי, ממש עושים את זה בצורה טובה מאוד, הם שוטפים את זה שישה פעמים, את השטיפה ראיתי, שטיפה חזקה, איזה מכונות גדולות מאוד, לא יתכן שנשאר משהו מהריסוס, הכל הולך בשטיפה. וכן אם תאמר שנשאר משהו - אל תאכל הרבה, לא יאכל קילו חסה.

"איך אפשר לבוא ולהגיד שלא לאכול מהחברות האלו, אם לא היה דבר כזה - כל בתי המלון, חתונות, בארץ ובחו"ל יחזרו למה שהיה פעם, יגידו 'לבדוק בעיניים'...".

"עכשיו שברוך השם יש את הדבר הזה של הקטיף - זה דבר טוב מאוד. וגם כשקונים מקומות כאלו (כשרים מתולעים) צריך לשטוף, לפעמים יש חרקים ולכן כן צריך שטיפה ובדיקה מלמעלה", סיכם הרב יוסף את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר