באנו לעזור

8 טעויות שאתם עושים עם קרש החיתוך שלכם

אם אתם מתעסקים בבישול, יש סיכוי טוב למצוא במטבח שלכם לפחות קרש חיתוך אחד. אך יתכן שאתם משתמשים בו באופן שגוי • 8 טעויות שאתם עושים בקרש החיתוך (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
קרש חיתוך. לא בטוח שאתם עושים את זה נכון (צילום: shutterstock)

אם אתם מתעסקים בבישול, יש סיכוי טוב מאוד שבמטבח שלכם יש קרש חיתוך אחד או שניים. מדובר באחד הכלים הבסיסיים ביותר שצריך בסביבת הכנת האוכל. אך למעשה, יתכן מאוד שאתם משתמשים בו באופן שגוי:

1. אתם חותכים בשר וירקות באותו הקרש

זה נורא, וכדאי שתפסיקו עם זה מיד, כי החיידקים הרבים בבשר הלא-מבושל עלולים לעבור לירקות. השתמשו בקרשי חיתוך נפרדים עבור בשר ועוף וירקות. כדי להימנע מטעויות, סמנו את הקרשים בצבעים בעזרת לק או מדבקה או כל דרך יצירתית אחרת שתוכלו לחשוב עליה, בתנאי שהיא עמידה למים.

בכל קרש, פלסטיק או עץ, הקפידו לנקותו היטב במים וסבון לאחר השימוש ולשמור על היגיינה.

2. אתם קוצצים על קרש חיתוך חלקלק

כדי למנוע תאונות כואבות, הבטיחו שקרש החיתוך שלכם יציב לפני שאתם מתחילים במלאכת החיתוך. אם לקרש אין נקודות אחיזה מובנות, הניחו אותו על מגבת נייר שעצור אותו מלהחליק (מגבת בד אינה רעיון טוב, כיוון שאז הקרש יתנדנד בחוסר אחידות).

3. אתם משתמשים בקרש חיתוך קטן מידי

כדי לחתוך ולקצוץ ביעילות, חייבים מרחב. איך יודעים שהקרש גדול מספיק? מניחים את הסכין באלכסון על הקרש - אם הסכין ארוך יותר מקרש החיתוך, אתם בבעיה. בגדול, הקרש צריך להיות גדול יותר בלפחות 2 סנטימטרים.

4. אתם רוחצים אותו במדיח הכלים

בין אם הקרש עשוי עץ או פלסטיק, מדיח כלים זה לא המקום בשבילו. חשיפה ממושכת לחום ומים עלולה לעקם ולעוות את הקרש. במקום זאת, בתום השימוש שפשפו בעדינות את קרש החיתוך במים חמימים וסבון.

קרש חיתוך של בשר ועוף דורש קצת יותר השקעה, ולפני הניקוי בסבון, כדאי להשרות אותו בתמיסה של חומץ ומים ביחס של 1 כוס חומץ לעומת 4 כוסות מים.

5. אתם לא משמנים את קרש החיתוך מעץ

קרש חיתוך מעץ שבא לעתים קרובות עם מים, מתחיל להתבייש. כדי למנוע זאת, מידי פעם, שמנו את קרש החיתוך במעט שמן קנולה, שיקל על החיתוך ויסייע למניעת ספיגת מים בקרש העץ.

6. אתם משתמשים בקרש חיתוך מזכוכית, שיש או קוריאן

אלה לוחות חיתוך דקורטיביים שנועדו לראותם בלבד, שכדאי לשמור הרחק מהסכינים שלכם. חומרים אלה חלקים ולא נוחים לחיתוך, ומקהים את להב הסכין.

7. אתם משתמשים בקרש חיתוך מבמבוק

במבוק הוא חומר קשה הרבה יותר מעץ, מה שאומר שהוא מקהה את הסכין מהר יותר. אם אתם משתמשים בקרש חיתוך מבמבוק מסיבות של איכות הסביבה, השקיעו בסכינים מפלדה איכותית ואבן משחזת בהישג יד.

8. אתם מסרבים להיפרד מקרש החיתוך הישן

עם כל הסנטימנטליות, קרש חיתוך נועד להתחלף לעתים קרובות. לא קל לנקות אותם באופן יסודי, והחיידקים מתרבים בהם. קרש חיתוך מחורץ? לא במטבח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר