אאא

ועד עובדי רכבת ישראל הודיע להנהלת החברה שהוא מסרב לתגבר החל מאוגוסט הקרוב את מערך הקרונות שפועל בתל אביב, בטענה שהמהלך לא תואם עם הוועד ולא ישים מבחינה טכנית, בשל מצוקת כוח אדם.

מדובר בתגבור של 14 רכבות ביום (6 בבוקר ועוד 8 בערב, כל אחת מהן בעל קיבולת של כאלף נוסעים) במטרה לענות על הביקוש הצפוי לתחבורה ציבורית עם תחילת העבודות על הרכבת הלקה בתל אביב. ההערכות הן שהעבודות עלולות לגרום לפקקי תנועה קשים, מה שיוביל אנשים להעדיף את השימוש ברכבת על פני רכב פרטי.

בהודעה שפורסמה בבורסה טוענת הרכבת ש"ביום 25.6.15 הודיעה נציגות העובדים לחברה כי הנחתה את העובדים שלא למלא כל הוראה הקשורה לתוספת רכבות זו", ומוסיפה שצעדי הוועד יפגעו ברווחת מאות אלפי הנוסעים לגוש דן. במידה וועד העובדים יצליח בכוונתו שלא לתגבר את מערך ההסעות הציבורי, המשמעות היא פקקי תנועה קשים בכניסה וביציאה מתל אביב בכל תחילת וסיום יום עבודה

הוועד: המהלך לא תואם עימנו

ועד הרכבת מצידו טוען ש"הנהלת רכבת ישראל לא הודיעה לוועד על הכוונה להוציא רכבות נוספות והחליטה על כך באופן חד צדדי וללא התחשבות בעובדה שיש מחסור חריף בכוח אדם מזה חודשים ארוכים. מצער שבמקום שההנהלה תיקח אחריות על כך ותכשיר כוח אדם, היא בוחרת להכפיש את הוועד".

בין הצדדים קיים סכסוך עבודה שנוגע גם לתנאי העבודה של העובדים בחטיבות שונות, החל בחטיבת הנוסעים וכלה בחטיבת המטענים.