הבעיה האמתית של המשט: אנחנו / דב הלברטל

אין כל הבדל בין המשט לבין הפגנה אחרת נגד המצור. הבעיה היא דווקא בכישלון החמור של ההסברה והמדיניות הישראלית ביחס למשט. הפכנו את המשט לניצחון תעמולתי אדיר (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
כותב השורות, עו"ד דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אני לא מבין מה הבעיה במשט לעזה. אם אין כוונה לעבור על החוק הישראלי, ולפרוץ את המצור בכוח, אין כל הבדל בין המשט לבין הפגנה אחרת נגד המצור. אם היו מביאים כמה משאיות עם תרופות ומזון לגבול עזה, בסוג של הפגנה נגד המצור, זה לא היה זוכה אפילו לכותרת בעמוד האחרון של העיתון. אלא שמשט הוא דבר אקזוטי. התרגיל השיווקי הצליח מעל המצופה.

הבעיה האמתית היא דווקא בכישלון החמור של ההסברה והמדיניות הישראלית ביחס למשט. הפכנו את המשט לניצחון תעמולתי אדיר של חמאס. הכול בגלל אטימות וקיבוע מחשבתי. המשט הוא שיחת היום הבינלאומית וניצחון הסברתי עצום של מארגניה.

אם לא שהצטרפו למשט גורמים שהם נגד קיומה של המדינה, ולולא המיתוג של מי שמצטרף אליו כבוגד, לא הייתי רואה כל בעיה להצטרף למשט.

כי נוסעי המשט צודקים לחלוטין. הרי דווקא מנקודת המבט ההלכתית של פיקוח נפש, והמוסר היהודי - המכיר באחריות ההומנית כלפי רוב תושבי עזה, שבעצם אינם מזדהים עם החמאס – של דרכי שלום ומשום איבה, צריך להסיר את המצור, לפתוח את המעברים ולתת לעזה להיות חופשית לנפשה.

עזה עוברת תהליך מסוכן של הקצנה. החמאס כבר אינו שולט על הסלפים ואנשי דעא"ש שיורים אחת למספר ימים טילים על תושבי ישראל. אם נמשיך כך, הסלפים ישלטו על עזה. עוד נתגעגע לחמאס.

אי אפשר להמשיך ולהבליג על ירי תקופתי של הטילים שהופך לגיהנום את חייהם של תושבי הדרום. בקיץ הבא, אם לא יהיו הפתעות, יפרוץ חלילה סיבוב דמים נוסף בין ישראל לחמאס. יתכן שעוד לפני כן. אלפים יהרגו ויפצעו. הכלכלה הישראלית והתיירות יפגעו קשה. הסבב הבא יהיה הרבה יותר מסוכן וקשה. הוא יגיע לכל הארץ.

הסיבה לכך היא, שלתושבי עזה אין מה להפסיד. שני מיליון תושבים חיים בעוני ובחורבן בלתי נסבלים. הצפיפות והחיים תחת הכיבוש למעשה של ישראל, הם ללא תקוה וללא קרן אור. מצב זה הוא אבן שואבת לטרור ולהקצנה דתית. מרחץ הדמים הבא הוא רק שאלה של זמן. ואחר כך עוד מרחץ דמים, גרוע יותר.

כי מי שלא מבין את מה שקורה בעזה, את השלכות המצור הימי והיבשתי, את השליטה הישראלית על סדר היום של מיליוני התושבים, אינו מבין את נפש האדם. אינו מבין בכלל מה זה אדם.

מי יכול לסבול חיים במצור תמידי, משועבדים, צפופים ועניים? אין מה להפסיד. לכן המצב הנתון גובל בפיקוח נפש. פיקוח נפש דוחה הכול, גם את הרצון לכבוש את עזה. קיימת גם אחריות במוסר היהודי למצב ההומני אותו אנו יוצרים.

הפתרון הוא להסיר כל מצור והגבלה על עזה, עם ערבויות בינלאומיות לביטחונה של המדינה ומתן תקוה לתושביה. כך שיהיה להם הרבה מה להפסיד. הם יהיו עסוקים בשגשוג כלכלי במקום בטילים ומנהרות. כל זאת, במשא ומתן ישיר עם החמאס והרשות הפלסטינית. זה הסיכוי היחיד למנוע מרחץ דמים תקופתי. זו שאלה של פיקוח נפש.

זו גם הסיבה שאני לא רואה כל בעיה במשט. אדרבא, צריך לצאת בקריאה - בואו כולם להצטרף למשט. אנחנו כולנו בעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר