מדוע גורמי הצדק סירבו במשך שנים להאזין לטענות הרב פינטו? / דעה

האמת תמיד יוצאת בסוף לאור, גם אם באיחור רב, וגם אם לאחר פסק דין לא ברור של שנה בכלא עבור אדם חולה. מדוע במשך שנים כל טענותיו של הרב פינטו נתקלו בחומה אטומה? (דעה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כותב השורות, ישראל כהן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הערב (ראשון) פורסם בערוץ 10 כי המחלקה לחקירת שוטרים בודקת חשדות נגד תת ניצב אפרים ברכה. לא מדובר בחשדות שהתחדשו בתקופה האחרונה, אלא בחשדות למעשים פליליים שאולי ביצע ברכה בשנים האחרונות.

אם נכונים הפרסומים על פתיחת הבדיקה נגד תנ"צ אפרים ברכה הרי שעולות תהיות קשות כנגד אנשי התביעה והחוקרים השונים בפרשת הרב פינטו. במשך כל החקירה ניסה הרב פינטו להשמיע את טענותיו בפני החוקרים, אלא שהם בחרו להאמין לשוטר הבכיר שעשוי כעת להפוך לחשוד. טענותיו של הרב, כך נראה, נתקלו בקיר אטום של דפוס חשיבה מקובע שמטרתו אחת - להכניס את הרב המפורסם לכלא.

תנ"צ ברכה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

אלא שכעת נראה כי דווקא הרב שניסה להתריע בפני הגורמים הרלוונטיים בכל זרועות האכיפה על השחיתות שפשתה במשטרת ישראל, הוא זה שהוקע אל עמוד הקלון הישראלי, ודווקא עליו החליט השופט מודריק לגזור שנת מאסר בפועל, מבלי להתחשב במצבו הרפואי של הרב - חולה סרטן העובר טיפולים קשים לטיפול במחלתו.

בימים האחרונים נראה כי הצדק החל להיעשות, הרב יאשיהו פינטו נקרא לחדרי החקירות שוב, אלא שהפעם על מנת שיחשוף את השחיתות, בה השתתף לטענתו גם תנ"צ ברכה.

לאור זאת (ולאור עדותו של רפ"ק ערן מלכה המטילה צל על אמינות ברכה בעדותו נגד הרב פינטו) נשאלת השאלה, מדוע לא לפתוח את העניין מתחילתו ולבדוק את העניין מתוך זווית מבטו של הרב פינטו - כלומר שהעברת הכספים הייתה סיוע של רב לתלמידו ששרוי בקשיים כלכליים.

הרב יאשיהו פינטו. כל טענותיו נתקלו בחומה אטומה (צילום: מגד גוזני)

אלא שהאמת בסוף תמיד יוצאת לאור, גם אם באיחור רב, גם לאחר שנעשה עוול, כעת סוף סוף יאזינו לטענותיו של הרב שהחליט לקחת על עצמו את התיק, לאחר שהחליט כי רעייתו שאיננה עומדת בקו הבריאות, לא תוכל לנהל משפט ראיות עקר, שאין בו ממש. כעת מאזינים לרב שמספר על השחיתות שפשתה במשטרה, לשחיתות שבשמה הוא נשפט לכלא, על מנת שתלמידו ומקורבו יוכל להרחיק את עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר