ללא נפגעים

סוף המשט: לוחמי חיל הים השתלטו על ספינת 'מריאן'

לוחמי שייטת 13 השתלטו על הספינה "מריאן" שעשתה את דרכה לרצועת עזה כחלק מ"המשט השבדי" • מצה"ל נמסר כי "תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים" • הלוחמים משיטים את הספינה לנמל אשדוד מהמקום בלב הים בו השתלטו על הספינה, ההפלגה צפויה להימשך בין 12 ל-14 שעות (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הספינה "מריאן" (צילום: מתוך ynet)

לסוף המשט: לוחמי שייטת 13 השתלטו הלילה (שני) על הספינה "מריאן", שעשתה את דרכה לרצועת עזה כחלק מ"המשט השבדי". מצה"ל נמסר כי "תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים".

דובר צה"ל מסר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים למנוע מכלי השיט 'מריאן' מלהגיע לחופי רצועת עזה ולהפר את הסגר הימי, השתלטו לוחמי זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה".

"הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגים בכלי השיט בטווחים שונים בים", הוסיפו בצה"ל, "משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד".

כעת משיטים הלוחמים את הספינה לנמל אשדוד מהמקום בלב הים בו השתלטו על הספינה, ההפלגה צפויה להימשך בין 12 ל-14 שעות. נוסעי הספינה יתושאלו מיד עם הגעתם לארץ ולאחר מכן יגורשו לחו"ל דרך נתב"ג.

על הספינה היו בין היתר ח"כ בסאל גטאס ונשיא תוניסיה לשעבר מנסוף מרזוקי.

לוחמי הקומנדו הימי הבחינו בעוד שתי ספינות שלא התקרבו לרצועת עזה ושבו על עקבותיהן. לפי הערכה, הספינה הרביעת של המשט חזרה עוד לפני כן על עקבותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר