ספי עובדיה ועקיבא נוביק ישמשו ככתבים פוליטיים בחדשות 10

אחרי פרישתו של נדב פרי, היום הצטרפו לצוות חדשות 10 ספי עובדיה מגל"צ ועקיבא נוביק מידיעות אחרונות. עובדיה יכהן ככתב הפוליטי ונוביק ישמש הכתב הפרלמנטרי (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מהפרינט למסך. עקיבא נוביק (צילום: שלומי כהן)

כחודש לאחר הודעתו של נדב פרי, הכתב הפוליטי של חדשות 10 על עזיבתו, מונו היום ספי עובדיה, ראש מחלקת החדשות של גלי-צה"ל ועקיבא נוביק, כתב "ידיעות אחרונות" בכנסת, למחליפיו. השניים נבחרו מתוך שורה ארוכה של מעומדים, שפנו אל מערכת חדשות 10, והביעו עניין בתפקיד.

על פי החלטת מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, תפקידו של פרי יפוצל, ועובדיה ישמש ככתב הפוליטי בעוד נוביק יכהן ככתב הפרלמנטרי.

עובדיה (31), ראש מחלקת החדשות בגלי-צה"ל, התגייס לשירות בתחנה בשנת 2003, תחילה ככתב בדסק הספורט, ולקראת שחרורו מונה לתפקיד הכתב בכנסת. בין פרסומיו הבולטים ככתב פרלמנטרי: פרשת "נתן אשל", שהביאה לפרישתו מתפקידו של ראש הסגל במשרד ראש הממשלה; פרסום התיעוד המצולם של חברת הכנסת חנין זועבי לצד הפעלים החמושים על ספינת המרמרה; חשיפת קשריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם רעייתו של נחום אדמוני,שמונה ב-2006 לעמוד בראש ועדת החקירה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה– בעקבות הפרסום התפטר אדמוני מתפקידו, והשופט אליהו וינוגרד מונה לתפקיד במקומו; חשיפת הוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשב"כ לבדוק במכונת אמת את בכירי לשכתו, בחשד להדלפת חומרים מסווגים ועוד.

עובדיה הגיש מגוון תכניות בערוץ הכנסת, ושימש במשך שתי עונות כפרשן פוליטי וכחבר מערכת בתוכנית "משעל חם" עם נסים משעל בערוץ 2. נוסף על עבודתו כמנהל מחלקת החדשות בגלי-צה"ל, הגיש עובדיה תוכנית אקטואליה שבועית בתחנה, יחד עם איש התקשורת יועז הנדל.

נוביק (26), התגייס בשנת 2007 לגלי-צה"ל, שם שירת ככתב צבאי שני וכעורך ומפיק במחלקה הצבאית. במהלך שירותו הפיק נוביק את פרויקט הזיכרון "עוד מעט נהפוך לשיר". בשנת 2010 השתחרר מגלי-צה"ל והצטרף למערכת העיתון "ידיעות אחרונות", תחילה ככתב בשטחים וככתב לענייני חרדים. בין היתר פרסם נוביק שורת תחקירים על מותו של הרב משה טלבי ז"ל, שבעקבותיה הוכר טלבי כנפגע טרור על-אף טענת המשטרה שהתאבד; חשף את פרשת הזיופים בבחירות המקומיות בבית שמש; את התכתובת הפנימית בהתנחלות יצהר, שבה הובעה תמיכה בהרג חיילי צה"ל ואת התבטאותו של יהורם גאון שלפיה המוזיקה המזרחית היא "זבל איום שלא ברא השטן".

בשנת 2014 מונה לתפקיד הכתב הפרלמנטרי של "ידיעות אחרונות", וכיסה בתפקידו זה את מערכת הבחירות האחרונות לכנסת.

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10 אמר "אני שמח מאד על הצטרפותם של ספי ועקיבא לחדשות 10. מדובר בשני עיתונאיים מצטיינים, בעלי יכולת מוכחת בתחום הפוליטי, שעל שמם רשומה שורה ארוכה של הישגים עיתונאיים משמעותיים. ספי ועקיבא יחד עם רביב דרוקר ומואב ורדי יהוו, לטעמי, את הדסק הפוליטי-מדיני המוביל בתקשורת הישראלית".

עקיבא נוביק מסר בתגובה "אני שמח וגאה להצטרף לנבחרת החדשות של ערוץ 10. למדתי המון בחמש שנותיי ב'ידיעות אחרונות' והייתה לי הזכות לעבוד לצד ותחת עורכים כתבים ומנהלים מצוינים".

ספי עובדיה מסר בתגובה "בתום 12 שנים בדיוק בשירות גלי-צה"ל, אני מביט לאחור בסיפוק רב, על דרך ארוכה ככתב למעלה מעשור, מתוכן שמונה שנים בתחום הפוליטי, ובהמשך כמנהל מחלקת החדשות. גלי-צה״ל לעולם תישאר ביתי על אנשיההמצוינים, שרבים מהם הפכו לחברי הטובים ואחרים למורי דרך בשדה התקשורת והעיתונות. אני מבקש להודות למפקד גלי-צה"ל, ירון דקל, על האמון וההזדמנות שהעניק לי לעמוד בראש המחלקה שאת דרכי בה התחלתי כחייל בתחילת שנות האלפיים, ונרגש להתחיל בקרוב פרק חדש בחיי המקצועיים לצד נבחרת העיתונאים המעולה של חדשות 10".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר