"מורת רוח מעמדותיו ההלכתיות"

הרבנות האריכה את כהונת ריסקין ומתחה עליו ביקורת

מועצת הרבנות הראשית התכנסה בצהריים ודנה בין היתר בבקשת רבה של אפרת שלמה ריסקין, להאריך את כהונתו בחמש שנים • בהוראת היועץ המשפטי הדיון עסק רק במצבו הבריאותי • עקב כך החליטו כל חברי המועצת לתמוך בהארכת הכהונה תוך הבעת "מורת רוח מעמדותיו ההלכתיות הציבוריות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכהונה הוארכה. שלמה ריסקין (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

נכנעו ללחצים? מועצת הרבנות הראשית בראשות הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף התכנסה בשעה 12:00 בצהריים (שני) בכדי לדון בבקשת רבה של אפרת שלמה ריסקין, להאריך את כהונתו בחמש שנים לאחר שהגיע לגיל 75.

לאחר חוות דעת של היועץ המשפטי לרבנות עו"ד הראל גולדברג כי סמכות הרבנים לדון אך ורק בנושא הטכני האם הרב כשיר לכהן כרב מבחינה רפואית למרות גילו, החליטו במועצת הרבנות שלא לזמן את ריסקין לדיון.

בסיום הישיבה, החליטו חברי מועצת הרבנות הראשית להאריך את כהונתו של ריסקין בחמש שנים נוספות, זאת לאחר שהדיון עסק רק במצבו הבריאותי. "אנחנו לא רופאים", התבטאו הרבנים והביעו מורת רוח מחוות הדעת שלמעשה אינה מאפשרת להם לדון באופן מהותי בעניין הארכת הכהונה.

יצוין כי בעקבות כך גם הרבנים הראשיים הגר"ד לאו והראשל"צ הגר"י יוסף תמכו בהארכת הכהונה.

עם זאת, הרבנים מתחו בהחלטתם ביקורת חריפה על ריסקין וכתבו כי הם "מביעים מורת רוח מעמדותיו ההלכתיות הציבוריות".

בנוסף החליטו חברי מועצת הרבנות על הקמת ועדה שתדון בשאלת הארכת כהונת הרבנים ותמליץ על השינויים הנדרשים כדי שמועצת הרבנות הראשית תוכל לדון בשאלות מהותיות בעת הארכת כושר הרבנים. הוועדה תביא המלצותיה כדי לשנות מצב זה.

גורמים ברבנות אמרו בימים האחרונים ל"כיכר השבת" כי כהונתו תוארך בשל בעייה משפטית לפסול אותו. לדבריהם, הרבנים יודעים כי אם הם יפסלו אותו הרי שבית המשפט העליון צפוי לבטל את החלטתם, במיוחד לאחר שהיועץ המשפטי הודיע לרבנים שלא יצליח להגן על החלטה כזו בפני בית המשפט.

כזכור, בחודש האחרון התנגדו הרבנים להאריך את כהונתו, מה שגרם לסערה פוליטית ומתקפה על מועצת הרבנות. הראשל"צ הגר"י יוסף תקף במהלך שיעורו השבועי את ריסקין ואמר עליו שהוא "עושה חדשות בעל מלחמות", אך למרות רצונם של הרבנים לפסול אותו, הם הבינו שפסילה כזו תיכשל במבחן בג"צ ונאלצו לאשר את ההארכה בחמש שנים.

יצוין כי מי שלא השתתף בישיבה הוא הרה"ג אריה שטרן, רבה של ירושלים, שיצא לביקור בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר