ביקורת על דנינו בעקבות סגירת אירוע לסיקור

מחר יתקיים טקס הפרישה של המפכ"ל יוחנן דנינו, אך הוא החליט כי האירוע היה סגור לסיקור תקשורתי וגרר ביקורת חריפה גם מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן (חדשות, משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גדעון מרקוביץ)

ביקורת נוקבת במערכת הפוליטית ובראשם השר לביטחון פנים גלעד ארדן נגד המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו, שסירב לאשר את כניסתם של כלי התקשורת למסיבת הפרידה משירותו במשטרה.

האירוע המדובר יתקיים מחר (שלישי), ואליו הוזמנו מאות מוזמנים בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה והשר לביטחון פנים. הערכות הן כי עלותו של האירוע תגיע למאות אלפי שקלים על חשבון משלם המסים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לא אהב זאת ובתגובה ל"הארץ" אמר כי הוא היה מעדיף לראות עיתונאים באירוע: "אם שואלים אותי אם יש בזה היגיון, על פניו זה נראה לי מוזר. אבל אני לא מנהל את המשטרה, יש לה מפכ"ל", אמר.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הודיע כי לא ישתתף באירוע בשל נסיעה לחו"ל אך מלשכתו נמסר כי הוא היה רוצה לראות את האירוע פתוח לציבור. "אנו לא מכירים את פרטי האירוע וככלל אנו מאמינים ופועלים כך שכל אירוע ציבורי יהיה שקוף ופתוח לעין הציבור".

ח"כ מיכל רוזין מסרה בתגובה "אני מאמינה בשקיפות. ודאי שכל גוף ציבורי ראוי שפעילותו תהיה שקופה. מפכ"ל המשטרה הוא דמות ציבורית שמסיים תפקיד שחשיבותו לסדר היום הציבורי אינה מוטלת בספק. ככזה יש עניין לציבור באירוע הפרידה ממנו ואין כל סיבה לסגור אותו בפני עיתונאים. אני עצמי לא מתכוונת להגיע לאירוע".

ח"כ קארין אלהרר אמרה כי המפכ"ל "יכול לעשות מסיבה אצלו בחצר או באולם פרטי ושם הוא חופשי להחליט מי יבוא ומי לא. משלם המסים מממן את המסיבה היוקרתית הזו, וראוי שזה יהיה פתוח גם לסיקור תקשורתי. אני אבקש הצעה דחופה לסדר היום ואני אנסה לפנות לשר לביטחון הפנים כדי לשאול אותו לגבי הנושא".

דובר המשטרה מסר בתגובה כי "לאחר שירות של שלושים ושבע שנים במדים מתוכם שלושים ושלוש שנים במשטרת ישראל וכמפכ"ל בארבע השנים האחרונות, משטרת ישראל נפרדת מרב ניצב יוחנן דנינו במסגרת כנס שיתקיים מחר במתקן המשטרתי בבית שמש במעמד סגל א׳ ושדרת הפיקוד והקצונה של הארגון, לצד בני משפחה וחברים.

"האירוע מסוקר במלואו ע"י דובר המשטרה ותכניו, לרבות המתווה והעלויות, יהיו פתוחים לציבור הרחב ולתקשורת בשקיפות מלאה.

"צר לנו על כי גורמים בעלי עניין בוחרים ערב פרישתו של המפכ"ל ה -17 לעסוק ברשימת מוזמנים במקום ברשימת ההישגים של משטרת ישראל והעומד בראשה ב 4 השנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר