יעלון: "התנאי לסיוע למורדים בסוריה - שלא יפגעו בדרוזים"

שר הביטחון משה בוגי יעלון חשף היום כי ישראל התנתה את הסיוע למורדים הסורים בכך שלא יפגעו בדרוזים. הוא התייחס גם למשט לעזה ואמר כי הסכם קבע לא "צפוי בדרורנו" (צבא)

(צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון)

שר הביטחון משה בוגי יעלון, התייחס היום בתדרוך לתא הכתבים המדיניים, להתרחשויות האחרונות, בהם גם למתרש בגבול הסורי וחשף כי ישראל התנתה את הסיוע למורדים בכך שלא יפגעו בדרוזים

"בעניין הדרוזים אנו מגלים רגישות, גם אלה שנמצאים בצד השני, המורדים, מכירים את הרגישות שלנו. זה לא סוד שמי שצמודים לגדר בצד הסורי של רמת הגולן זוכים לסיוע הומניטרי מצד ישראל, כגון טיפול רפואי, בתנאי שלא יאפשרו לארגוני הטרור להתקרב לגדר שלנו. התנאי השני שלנו הוא - אתם לא נוגעים בדרוזים. הקריאות המתלהמות של דרוזים בישראל לסייע לאחיהם בסוריה ולהעביר להם נשק לא משרתים את האינטרסים של הדרוזים בתוך סוריה". דברי יעלון.

בהתייחסו להשתלטות צה"ל על ספינת "מריאן", שביקשה להגיע הבוקר לחופי עזה, אמר יעלון: "ההשתלטות על 'מריאן' שבה היו 18 איש הייתה חלקה, למרות שאנשי הספינה לא שיתפו פעולה".

לדברי יעלון, היירוט בוצע כ-85 מייל מחופי עזה: "חיל הים פנה כבר בשעה 1:30 בלילה בבקשה שתעצור ותסתובב לאחור. הייתה התעקשות ולכן הייתה השתלטות ולכן הספינה נגררת. היא תגיע הלילה לאשדוד כי הצוות תוך כדי ההשתלטות חיבל במנוע. הוא חשב שזה יקשה עלינו".

יעלון הוסיף: "על הספינה אין שום סיוע הומניטרי לרצועת עזה. אם מישהו הביא אופטלגין אני לא יודע. ברור שזו פרובוקציה. אין מצוקה הומניטרית ברצועת עזה".

בהתייחסו להסכם הגרעין עם איראן אמר יעלון: "אחרי שההסכם ייחתם תהיה לנו מציאות של איראן כמדינת סף גרעינית. לא סוגרים שום מתקן, לא הורסים שום צנטריפוגה. זה הסכם רע בכל דרך. כל המגבלות על המשטר יוסרו. המשטר יתחזק כלכלית, ויוכל להשקיע עוד בטרור ובחתרנות מדינית. בין אם זה יקרה מחר או בעתיד הקרוב, אנו מעריכים שהצדדים לא הולכים לפיצוץ".

יעלון שב על עמדתו כי לא צפוי הסדר קבע עם הפלסטינים בדורנו, והבהיר כי הוא מתנגד להקפאת הבנייה. לדבריו, "דה-פקטו אנו במצב של הסדר ביניים. יש בינינו ערוצים פתוחים בינינו לבין הפלסטינים, אין פה סטטוס קוו. יש הרבה דברים שמתנהלים בתחום הבטחוני והכלכלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר