שר הדתות דוד אזולאי: "רוב הדברים שנלקחו מהמשרד הוחזרו"

שר הדתות דוד אזולאי השתתף בדיון בוועדת הפנים של הכנסת ואמר: "רוב הדברים שנלקחו מהמשרד הוחזרו". אזולאי פירט מה נשאר להחזיר למשרד ואילו הצעות חוק יקדם (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי בוועדת הפנים, היום (צילום: דוברות הכנסת)

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה בצהריים (שני) לדיון ראשון עם שר הדתות דוד אזולאי, שהעביר לחברי הוועדה סקירה על פעילות משרדו.

בפתח הישיבה ברך יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם את אזולאי ואמר: "אני מכיר ומוקיר את פועלך כמי שעמד בראש הוועדה הזו בכנסת ה-18. המשרד מופקד בידיים טובות ובראשותך יהיה למשרד חברתי יותר, עם הרבה עשייה".

אזולאי אמר בפתח דבריו: "החזרנו עטרה ליושנה ורוב הדברים שנלקחו מהמשרד הוחזרו. נותר עוד להשיב את בתי הדין הרבניים וכן תמיכות בחורי הישיבה ושירותי הדת המוסלמים והנוצרים. ברגע שבתי הדין הרבניים יעברו חזרה למשרד ולא יהיו נספח של משרד המשפטים זו תהיה פעולה מבורכת".

"בכוונתי להרחיב את בתי העלמין בארץ, כולל קבורה אזרחית. אנחנו עובדים על הצעת חוק ממשלתית לבתי העלמין והקבורה בפרט", הצהיר שר הדתות.

בהתייחסו לנושא הקבורה, אמר אזולאי כי "בישראל 35,000 נפטרים בשנה (כ-1200 בקבורה אזרחית) כ-1250 בתי עלמין ברחבי הארץ, כ-16 לקבורה אזרחית וכ-24 חלקות למסופקין וחסרי דת, הנותנות מענה נוסף לקבורה אזרחית.

"אני שואף למצב שאדם שקרובו נפטר יצטרך לעשות פעולה אחת – לחייג למוקד אחד, כמו שאזרח רואה תאונה ומטלפן למשטרה, רואה שריפה ומטלפן למכבי אש. במסגרת פניות הציבור במשרד, ראיתי את הפילוח וחלקן הגדול נגע לבתי העלמין. חברת קדישא עושים מלאכת קודש, אך לא תמיד זו השפה המצויה ויש נפגעים רבים".

ח"כ אורי מקלב ברך את השר אזולאי ואמר: "אתה איש בשורה. איש של הציבור ופניות הציבור וזה חלק מסוד שיפור הדימוי של המשרד, שסבל מדימוי לא טוב שנים. בנוסף לתעריפי המים, יש לטפל בנושא קבורת השדה, יש דרישה גדולה והמצוקה יצרה תופעות שליליות. הנושא של חלקת קבר בחיים מצריך סכומים שאי אפשר לעמוד בהם. זה דבר אלמנטרי אנטי חברתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר