המדריך לטיול כשר בחו"ל – כל מה שרציתם לדעת

אחד הדברים הקשים שעמדים אצל שומרי כשרות על הפרק לפני כל טיול לחו"ל, הוא כמובן נושא הכשרות. לא בכל מקום בעולם ישנם מסעדות כשרות, אוכל כשר או מלונות כשרים. איך מסתדרים? כל הטיפים בכתבה שלפניכם (בלוגל)

לא מעט יהודים שומרי מצוות שמבקשים לטייל בחו"ל צריכים להתמודד עם מציאת אוכל כשר ועם היכולת לשמור שבת מעבר לים.

המשמעות היא שעל מנת שהחוויה שלכם בחו"ל תהיה חלקה ונוחה, עדיף למצוא קהילה יהודית מקומית, מה שבאופן בלתי נמנע מוריד מעל הפרק כל מקום אקזוטי שאין בו קהילה יהודית שתוכל לסייע לכם.

ואכן, נושא המזון הכשר אינו פשוט. אמנם, אפשר בהחלט להתקיים מחומרי גלם בסיסיים, אבל זה רחוק מלהיות אידיאלי. בשנים האחרונות זה קצת פחות בעיה אם לא אכפת לכם לסחוב במזוודה מוצרים יבשים ארוזים היטב, קופסאות טונה או מנות חמות, שתביאו אתכם מהבית. אבל בסך הכול טיול לחו"ל של יהודי שומר כשרות הוא בעיה לוגיסטית למדי, תלוי ביעד הנסיעה.

כדי לעזור לכם להגשים את החופשה החלומית שלכם בחו"ל, הנה כמה טיפים כיצד תוכלו להשיג מזון כשר בעת הטיול בחו"ל.

חב"ד

יש סבירות גבוהה שבכול מקום בחו"ל שבו אתם רוצים לטייל, תמצאו בית חב"ד עם אספקת מזון כשר, קבלת פנים ידידותית מאוד ומידע מקומי שימושי.

למשל, באתר בית חב"ד בעברית, תוכלו למצוא את מרכזי חב"ד ביעדים אקזוטיים כמו איי הבתולה, ג'מייקה או פורטו ריקו.

באתר של בית חב"ד באנגלית תוכלו לקבל מידע על חב"ד באירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה ועוד. אם אתם נוסעים לאירופה תמצאו באתר את פרטי הקשר של כל בית חב"ד ביבשת, מידע על מסעדות כשרות, בתי כנסת ומתקנים קהילתיים מקומיים אחרים. החיפוש אפשרי לפי מדינה או לפי קטגוריה (למשל, בתי כנסת, אטרקציות יהודיות או אוכל כשר).

איך לאכול כשר מסביב לעולם?

- פירות, ירקות וביצים הם כשרים בכול העולם וניתן לרכוש אותם בקלות בשווקים המקומיים או בחנויות.

- רבנים רבים מסכימים שפריטים כמו קטניות ואורז לא צריכים הכשר (אם כי בחלק מהמדינות צריך אולי לבדוק את עניין החרקים). בדקו מהו פסק הדין של הרב שלכם בשאלה זו.

- דגים כשרים ניתן להשיג ברחבי העולם, אבל יש מדינות שאולי משווקות אותם תחת שם שאינו מוכר לך. תוכלו להיעזר באתר שמציג רשימות של מסעדות ומזונות כשרים. בעצם, תוכלו למצוא באתר זה מידע רב על מסעדות כשרות ועל בתי מלון כשרים במקום אליו אתם נוסעים.

- ניתן למצוא ברחבי העולם מאכלים רבים שנושאים סמלי כשרות אמריקאים (כמו עוגיות Haagen Daz, גלידת Ben & Jerry ועוגיות Pepperidge Farm).

- יש היום ארוחות כשרות למטיילים שאינן דורשות קירור ומגיעות עם גוף חימום עצמי, כך שלא צריך ציוד מיוחד כדי לחמם את הארוחה.

- מלונות רבים מאפשרים להכניס לתנור שלהם ארוחות מוכנות למטיילים שארוזות בעטיפה כפולה (כמו לדוגמה תפוח אדמה בעטיפה כפולה של נייר אלומיניום).

- אם אתם נוסעים למקום שבו לא תהיה לכם גישה לקומקום, כדאי לארוז מכשיר חימום קטן שמיועד לנסיעות כדי להרתיח מים לבישול פסטה, אורז, ביצה קשה וכמובן גם קפה.

הכתבה נכתבה באדיבות צוות המומחים של חברת דיזינהאוז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר