טיפים לניהול עסק בצורה שוטפת

מיהו המנהל הטוב ביותר, ומה צריך בעל עסק לדעת באופן שוטף על העסק שהוא מנהל? צוות בלוגל מביא לכם טיפים לניהול שוטף של העסק לאורך השנה כולה (בלוגל)

תפקידכם כמנהלים בעסק, הוא הזדמנות להוביל, לפקח, להדריך ולהניע אחרים. היכולת שלכם לעשות זאת ביעילות משפיעה מאוד על ההצלחה הכוללת של העסק שלכם גם כשאתם מנהלים בדרג הביניים ולא מנהלי העסק עצמו.

בימינו, הטכנולוגיה העדכנית מסייעת לנו בכול מה שקשור לניהול העסק באמצעות תוכנות מקוונות לניהול חשבונות, ניהול מלאי, רכש ושיווק. תוכנות אלה מאפשרות להפיק מסמכים, לרשום לקוחות ולעקוב אחריהם, לנהל מחירונים, לרשום פקודות במט"ח, לעבוד בסביבת "מחשוב ענן", להפיק דוחות לרשויות, לנהל את כל התשלומים והתקבולים ועוד.

התוכנות החכמות והידידותיות מייעלות את ניהול העסק וחוסכות למשתמשים זמן רב ומאמצים. תוכנה לניהול חשבונות העסק שמאפשרת לכם להפיק דוחות שתורמים לשקיפותה של כל המערכת העסקית, בעצם מפנה את זמנכם כמנהלים להשקיע מאמצים וזמן בהיבטי הניהול הממשיים שמאפיינים מנהל שמוביל צוות עובדים למען הצלחת העסק.

אמנם סגנון הניהול האישי עשוי להשתנות ממנהל אחד למשנהו, אבל יש כמה היבטים מוחלטים שמאפיינים את הניהול. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לגלות מה עושה או לא עושה המנהל הטוב ביותר כדי שהעסק יצליח:

דברים שהמנהל הטוב ביותר עושה

1. לא שוכח את "התמונה הגדולה" – הוא מכיר היטב את תחום העיסוק של החברה ומבטיח שהפעילות של היחידה או החטיבה שהוא מנהל תתיישר תמיד עם היוזמות והאסטרטגיות הרחבות יותר של החברה.

2. הוא עקבי מבחינת ההתנהגות שלו – אנשים אוהבים וזקוקים לדברים צפויים. לאנשים לא אכפת לעבוד עם מישהו שנחשב "קשה", כול עוד הוא מאוד צפוי... כשהמנהל הוא עקבי העובדים יודעים למה לצפות ויכולים לסמוך על ההתנהגות שלו ועל הציפיות ממנו. בעיות בקרב העובדים מתעוררות כשהמנהל אינו יציב. למשל, יום אחד הוא רחמן ואופטימי ולמחרת שתלטן וקודר.

3. מתייחס לזמן של העובדים כחשוב כאילו מדובר בזמן שלו עצמו. המנהל הטוב ביותר מרוויח את ההערכה והכבוד כלפיו כשהוא מתייחס לעובדיו בכבוד כמו שהוא מתייחס לבוסים שלו. זה מראה שהוא מעריך את העובדים כפרטים – תחושה שככול הנראה תהיה הדדית.

4. לא חוששים מפני ערעור על הניהול שלהם, כמובן באופן מתחשב ומכבד. למשל, מנהל טועה אם הוא רוצה שהעובד יגיד לו רק את מה שהוא רוצה לשמוע, ולא את מה שהעובד באמת חושב. זה לא אומר שהמנהל אמור להיות פתוח להתנהגות קשה וממורמרת, אלא למחשבות עצמאיות וכנות כשיש צורך בכך.

5. מרוויח את אמון העובדים שלו – המנהל הטוב ביותר הוא אמין ותמיד עומד מאחורי דבריו. בקיצור, ראוי לאמון.

דברים שהמנהל הטוב ביותר לא עושה

1. הופך לשיכור כוח (עבד כי ימלוך). קל להשתמש לרעה בכוח שלכם כמנהלים. כאשר יותר מדי אנשים להוטים לרצות אתכם, זה מפתה לנצל את זה. המנהל הטוב ביותר מבין שהכוח הוא זכות והוא משתמש בו בשיקול דעת.

2. מעדיף את המקורבים. נכון שזה טבע האדם לעבוד עם עובדים שאתם מעדיפים ולא עם אחרים. יש עובדים שהם פשוט חביבים יותר באופן טבעי והגישה שלהם תמיד נהדרת, ויש עובדים שהם מוכשרים באותה מידה, אבל אולי לא בעלי אותם קסם וכריזמה. המנהל הטוב ביותר צריך להשכיל להתמודד עם הנטייה הטבעית למשוא פנים ולהעדפת העובד החביב עליו. זה לא רק "לא הוגן", אלא גם דרך מהירה לאבד את הכבוד שהצוות רוחש למנהל.

3. מתנהל כשהוא "חצי אפוי". ההחלטות הניהוליות הטובות ביותר הן רציונליות, הגיוניות ולא רגשיות. התסכולים היומיומיים שהם חלק מהעבודה יכולים להוביל בקלות לקבלת החלטות אימפולסיביות. אבל, החלטות חפוזות שנובעות מתוך כעס הן רק לעתים רחוקות אופטימליות לחברה.

4. מרגיש מאוים מהיכולות של העובדים שלו. המנהל הטוב ביותר הוא מאובטח ורוצה לבנות צוות של אנשים מוכשרים שיוכל להמשיך ולפתח אותם. ככול שיש למנהל עובדים טובים יותר, כך הצוות יפיק עבודה באיכות גבוהה יותר.

כנראה שאין מפת דרכים אחת ויחידה לניהול יעיל, אבל יש דרכים רבות שמאפשרות לכם להצליח במשימת הניהול כשחלקן חלק וישר יותר מאחרות.

המאמר נכתב באדיבות מיניסופט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר