צפו: לוחם מג"ב מציל את חייו של יהודי מבוגר

לוחם מג"ב רס"ר נחום נחום, בן 27 סייע בהצלת חייו של חיים קאי, יהודי מבוגר בן 65 שעבר אירוע לבבי, כשהיה הראשון שהחל בפעולות החייאה עד להגעת כוחות הצלה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילומים: דוברות המשטרה, אלי ברינה)

לוחם משמר הגבול, רס"ר נחום נחום, בן 27 סייע בהצלת חייו של חיים קאי, יהודי מבוגר בן 65 שעבר אירוע לבבי, כאשר היה הראשון שהחל בפעולות החייאה עד להגעת כוחות ההצלה.

היה זה לפני כשבוע, רס"ר נחום, שמשרת בתור סמב"צ בפלוגה כ"ט של משמר הגבול ונמצא כמעט עשור בחיל, היה בבית גיסו כשלפתע שמע קריאות "הצילו". נחום רץ למרפסת הבית והבחין כי בכניסה לבית ממול, שרוע גבר מבוגר על הרצפה וסביבו מספר אנשים חסרי אונים.

חיים קאי ואשתו רותי, היו בדרכם לבקר את בתם ובעלה. לאחר הליכה של שני קילומטרים, חיים החל לחוש עלייה בדופק וכאבים בידו השמאלית ולאחר כמה שניות התמוטט על הרצפה בכניסה לבניין.

נחום שראה את חיים שרוע על הרצפה זינק לעברו והחל בפעולות ההחייאה. "בשנייה שראיתי אדם שנאבק על חייו לא חשבתי לרגע שאפעל בצורה אחרת, הבנתי שזה תלוי בי ופעלתי באופן אוטומטי כשכל הזמן אני מנסה לשים את הרגשות בצד מאחר וזו הפעם ראשונה שאני נתקל באירוע שכזה", הוא מספר.

"לא זכור לי פעמים נוספות בחיי של תחושה עילאית שממש ברגע זה בפעולה קצרה של הגשת עזרה ראשונה נכונה וסייעתי בהצלת חיי אדם", מספר רס"ר נחום, "הצלת חיים אינה זכות, אלא חובה. אם אדם יודע כיצד לפעול הוא מחויב לעשות זאת".

לפני מספר חודשים, מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, קבע כי כל לוחם מג"ב מחויב לעשות הכשרה של קורס מגישי עזרה ראשונה. נחום היה בין אותם לוחמים אשר עברו את ההכשרה ממש לפני חודשיים ומתברר כי הדבר סייע לו להציל חיים.

"שמחתי להתבשר שההכשרה המקצועית והמקיפה למענה באירועי הצלת חיים ומתן עזרה ראשונה כבר נותנת את אותותיה ומצילה חיים, פעולתו המהירה והמקצועית של נחום שנזעק לאירוע ראוייה לכל שבח והערכה, זה בדיוק האופן והערכים שאנו מחנכים את לוחמינו ומצפים שיפעלו לאורם", אמר ניצב עמוס יעקב.

אלי ברינה ואשתו לימור, בתו של חיים, היו בקומה השנייה כשחיים התמוטט ולא שמעו את קריאות העזרה, הם הגיעו שתי דקות לאחר מכן כאשר נחום כבר רכן מעל חיים ועסק בפעולות ההחייאה.

אלי, שעוסק בשיקום נפגעי אירועים לבבים מספר, "כשראיתי את נחום מבצע החייאה בחמי מיד הבנתי שמדובר באדם מקצוען שיודע בדיוק מה הוא עושה. נחום פשוט הציל את חייו".

"נחום הוא גיבור", מוסיף אלי, "70 שניות לאחר שחמי לקה בהתקף לב, הוא החל בפעולות החייאה ולבסוף אף הציל את חייו. אנו לעולם לא נפסיק להודות לו".

לאחר מספר דקות הגיעו כוחות של מד"א והמשיכו את הטיפול בחיים. "מצאנו אדון מחוסר הכרה כשהשכן שלו מבצע בו החייאה באמצעות עיסויים. הוא היה ללא דופק, ללא נשימה וללא הכרה, עם הפרעת קצב מסכנת חיים", מספר פרמדיק במד"א.

נחום לא הפסיק את החייאה עד השנייה שחיים הועלה לאמבולנס. לפני מספר ימים, חיים השתחרר מהבית החולים ויצא מכלל סכנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר