51 שניות נדירות

מנהיג ציבור, מודל לחיקוי, אדם בן למעלה מ-100, שגר בדירת שני חדרים, והעניין הכי גדול שלו בחיים זה לא כסף, ולא פרסום, ולא כבוד - העניין שלו בחיים זה רק ללמוד • אהוד מאיר, עורך 'וואלה! יהדות' צפה בתיעוד של מרן הרב שטיינמן יושב ולומד ולא הפסיק להתפעל (דעות)

אהוד מאיר | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לפני כמה שנים הייתי מורה לתאטרון. אחד מהדברים שאהבתי לשאול היה: מה את/ה רוצה לעשות שתהי/ה גדול/ה? מלבד בודדים, רוב התשובות נעו בין: "טאלנט", "מפורסם" ו"עשיר", ובגדול כמעט כולם רצו לעשות כסף, המון כסף.

בחברה שבה טייקונים מיליארדרים מובילים את המשק, דוגמניות מרוויחות הון, שחקנים (לא זוטרים) מרוויחים מאות אלפים, אימהות יהודיות חולמות שהבן שלהם יהיה בהיי טק כדי שיעשה כסף, ושפוליטיקאים בכירים (מימין ומשמאל) הם מיליונרים שגרים בדירות פאר, לא פלא שעל זה הילדים חולמים.

ואז אתה רואה את הסרטון הזה, את ההצצה הנדירה הזאת, ואתה מבין שההצצה הזאת היא באמת נדירה, היא נדירה כי מי שמופיע בה הוא המנהיג של מחנה הרוב בציבור החרדי ליטאי (שזה בסה"כ כמה מאות אלפים). הרב אהרון שטיינמן קוראים לו.

לא צריך להיות חרדי או אדם מאמין כדי להבין שיש פה משהו נדיר. מנהיג ציבור, מודל לחיקוי, אדם בן למעלה מ-100, שגר בדירת שני חדרים, והעניין הכי גדול שלו בחיים זה לא כסף, ולא פרסום, ולא כבוד - העניין שלו בחיים זה רק ללמוד.

הסרטון שהסעיר את אהוד מאיר (באדיבות המצלם)

יש פה ההצצה נדירה לתרבות שכבר כמעט ונשכחה מאיתנו, הערצה והערכה אדירה לאדם שהדבר הכי עצום שעשה בחייו - זה לדעת ללמוד. ושרוצים "להשוויץ" בו, לא מראים אותו ברכב מפואר, ולא מזמינים אותו לתכנית ריאלטי, לא מצלמים אותו מסתובב עם נתניהו ולא עושה סלפי עם בוז'י, לא רואים אותו מחובק עם יצחק תשובה ולא מקשקש עם בכיר בתעשייה.

כשרוצים "להשוויץ" בו - מראים אותו לומד, זה הכל, 51 שניות של אדם שלומד, 51 שניות של אדם שמאות אלפים רואים בו דמות לחיקוי. 51 שניות נדירות מפלנטה אחרת, מעולם שמעריץ חכמה, התמדה, צניעות וענווה.

מעניין על מה התלמידים שלו חולמים ...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר