חוקרים מצאו: כך התינוק רואה אתכם בימים הראשונים

איך התינוק רואה את העולם בימים הראשונים ללידתו? בסדרת תמונות ממחישים חוקרים מאיזה מרחק התינוק מסוגל לתפוס הבעות פנים ומתי המראה הוויזואלי מתחיל להיטשטש (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
חוקרים מצאו: כך התינוק רואה אתכם בימים הראשונים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

כיצד מתפתחת הראייה אצל תינוקות, ומה בעצם הם רואים בימים הראשונים לחייהם? חוקרים מהמכון לפסיכולוגיה אוניברסיטת אופסלה בשטוקהולם, שוודיה פרסמו סדרת תמונות שממחישה מאיזה מרחק תינוק שזה עתה נולד מצליח לראות היטב, ומתי הראייה שלו מיטשטשת.

באמצעות שילוב של טכנולוגיה, מתמטיקה ומחקרים קודמים, קבעו החוקרים כי תינוק בן יומיים-שלושה, מצליח לראות היטב פנים ואף תופס את ההבעות ממרחק של 30 סנטימטרים. עם זאת, ממרחק של 60 סנטימטרים, הדימוי החזותי אינו ברור, והתינוק לא מצליח לראות היטב.

"בעבר, כאשר חוקרים ניסו להעריך מה בדיוק רואה תינוק זה עתה נולד, הם עשו זאת באמצעות תמונות", אמר אחד החוקרים, "אבל העולם האמיתי דינמי. לכן השתמשנו בתמונות נעות. יותר מכך, לתינוק קל יותר לתפוס משהו בתנועה, מאשר תמונה עומדת".

החוקרים צילמו סרטוני וידאו של פרצופים המבטאים הפתעה, ניטרליות, כעס ושמחה. את הסרטונים הציגו החוקרים לתינוקות משלושה מרחקים שונים: 30 סנטימטרים, 60 סנטימטרים ו-120 סנטימטרים.

וזו התוצאה:

כך התינוק רואה אתכם בימיו הראשונים בעולם (צילום: Professor Laengo UiO)

לדברי ראש צוות המחקר, "המחקר משלים פער גדול שהיה לנו אודות עולם הראייה של התינוק". בגיל חודשיים, חדות הראייה של התינוק משתפרת והוא רואה 6:6 כמו מבוגר, ובגיל חצי שנה התפתחות הראייה מושלמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר