סוער בעיריית ירושלים

תקציב הספורטק והקצאת בית כנסת: 'התעוררות' תצביע נגד ברקת?

מועצת עיריית ירושלים תדון הערב בתוכנית הספורטק מחד ובהקצאת בית הכנסת בגבעת מרדכי מאידך. ב'התעוררות' מאיימים להצביע נגד הספורטק ואולי אף בעד ביהכ"נ (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
עמק הארזים, השטח בו עתיד לקום הספורטק (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המאבק על ירושלים: מועצת העיר ירושלים תתכנס הערב (שלישי) לישיבת מועצה מתוחה במיוחד, על סדר היום מונחים שני נושאים מעוררים מחלוקת במסדרונות העירייה. האחד, תקציב לתוכנית הספורטק. השני, הקצאת שטח לבניית בית כנסת חרדי בשכונת גבעת מרדכי.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר ניר ברקת נקלע לבעיה לא פשוטה וזאת לאחר שסיעת 'התעוררות' בעיר הודיעה לו כי בכוונתה להימנע בהצבעה על תקציב הספורטק, כך שהוא יתקשה להשיג רוב לאישור התוכנית זאת לאחר שכבר הסיר את הנושא מסדר היום במהלך הישיבה הקודמת, לפני חודש, לאחר שהנציגים החרדים הודיעו כי יצביעו נגד תוך שמאיים לפטרם.

בסיעת 'התעוררות' זועמים על ראש העיר שתומך בהקמת בית הכנסת החרדי בגבעת מרדכי לעילוי נשמת האחיות יעל ואביגיל גרוס ע"ה שנהרגו באסון ההדברה. התושבים בשכונה, במיוחד אלו המשתייכים לזרם הדתי לאומי, מתנגדים להקמת בית הכנסת החרדי בו הם רואים כ"השתלטות חרדית" על השכונה.

בשעות אלו ממשיך להתנהל משא ומתן בין ראש העיר לסיעת התעוררות בניסיון להגיע להסכמות, אך בסיעה אמרו ל"כיכר השבת" כי הסכם בין הצדדים נראה רחוק.

יצוין כי בסיעת התעוררות עדיין לא התקבלה ההחלטה האם להצביע בעד או נגד ההקצאה בשכונת גבעת מרדכי. "אנחנו בהתייעצות סיעתית בנושא", אמר גורם במפלגה .

בתוך כך, התושבים הדתיים לאומיים בגבעת מרדכי קוראים לציבור להגיע הערב לישיבת המועצה ולמחות בכוונת ראש העיר לתמוך בהקמת בית הכנסת החרדי והזנחת הציבור הדתי לאומי, לטענתם.

בהודעה ששיגרו לתושבי השכונה הם כתבו: "ברקת מכר את גבעת מרדכי לחרדים. הוחלט בעירית ירושלים להצביע על הקמת ארבעה גני ילדים חרדים נוספים בגבעת מרדכי. ואת גני הצבור הדתי לאומי לשים בקרוואנים.

"מעל הגני החרדיים יקום בית כנסת חרדי (כאשר יש לחרדים בית כנסת נוסף ממול) , באותו זמן כשבית הכנסת הדתי לאומי המפוצץ ודחוק במתפללים...ישאר במקלט. הצעת חלוקה נדחתה ע"י החרדים. תגיעו היום בשעה 18:00 לכיכר ספרא ועיזרו לנו להזכיר לברקת מי בחר בו ולמה הוא יושב בכיסא ראש העיר".

יצוין כי במידה ואכן ראש העיר יפסיד הערב בהצבעה על הספורטק הרי שמדובר בניצחון לגדולי ישראל שהורו לחברי המועצה החרדים להצביע נגד ולמנוע את הקמתו, במיוחד שראש העיר ברקת ניהל בחודש האחרון משא ומתן עם החרדים בניסיון להגיע להסכמות בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר