נחשף: מזל"ט הקמיקזה הישראלי שמתאבד על המטרה

חברת איירונאוטיקס פיתחה מזל"ט קטלני חדש, בשם K1, המיועד להתאבד על המטרה בצורה מדויקת. הוא כולל סיב אופטי מיוחד המאפשר לו להתביית על המטרה. התיעוד נחשף (צבא)

(צילום: איירונאוטיקס)

המזל"ט הקטלני: בחודשים הקרובים צפוי להסתיים פיתוחו של מזל"ט, מהיעילים שפותחו בישראל, העונה לשם K1, הנגזר מכינויו "קמיקזה קילר".

המזל"ט החדש, שפותח בחברת איירונאוטיקס הישראלית, כשמו כן הוא, מתאבד על המטרה ומחסל אותה. הוא מכיל ראש קרב הנושא 2.5 ק"ג חומר נפץ עם 4,000 רסיסי טונגסטן שיכולים להתפזר בעוצמה ברדיוס של 25 מטרים מנקודת הפגיעה.

בנוסף מותקן על המזל"ט מתעד אלקטרו-אופטי קטן אך מתקדם במשקל 300 גרמים שמעניק תמונה איכותית יחסית, ביום ובלילה.

מטרותיו הן יעדים קטנים וסבוכים, והוא יכול לשהות באוויר במשך כשעתיים וחצי, ובמידה והמשימה מתבטלת הוא יכול לשוב בשלום לבסיסו.

עמוס מתן, מנכ"ל איירונאוטיקס, הסביר כי "יתרון נוסף נוגע לשימוש בתחנות הקרקע המפעילות אותו, בדמות צג מחשב קטן וקשיח, מקלדת או ג'ויסטיקים לצד אנטנה, שניתן לנייד בקלות בשטח ללא קרונות או מערכות כבדות. מאותה תחנה קרקעית של מל"טי האורביטור שלנו, הגדולים יותר ומיועדים לאיסוף מודיעין, ניתן להפעיל גם את K1".

עוד ציין כי הוא "בלתי נצפה ובלתי פגיע, זול בהרבה מטילים המיועדים למשימות זהות, ועלותו יכולה להגיע לעד עשרות אלפים בודדים של דולרים ליחידה". טווח התקשורת מתחנת הקרקע של K1 הוא ורסטילי בהתאם לגודל האטנה שעמה יוצאים למשימה, ויכול לנוע בין 50 ל-100 ק"מ.

בחברה כבר החלו במשא ומתן עם חברות זרות וטרם ברור האם המזל"ט ימכר לצה"ל.

צפו בתיעוד המזל"ט שנחשף ב-ynet.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר