עימות בירושלים

אושר התקציב ל"ספורטק"; החרדים: ברקת הפר הסכם

למרות מחאת הנציגים החרדים, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אישר את העברת התקציב למתחם הספורטק בעיר. 14 חברי מועצה תמכו ו-9 התנגדו. ברקת התחייב שלא תהיה פעילות במקום בשבת, הנציגים החרדים לא השתכנעו וטענו כי מדובר בהפרת ההסכם עמם: "ככה לא מתנהגים עם שותפים, זו התגרות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ניצחון לניר ברקת מול הנציגים החרדים בעיריית ירושלים: חברי מועצת העיר ירושלים אישרו הערב (שלישי) את העברת התקציב למתחם הספורטק בעיר - זאת למרות מחאת חברי הקואליציה החרדים. 14 נציגים תמכו בהעברת התקציב, ו-9 חברי המועצה החרדים התנגדו.

לדברי ראש העיר ניר ברקת קודם ההצבעה: "לא מדובר בספורטק, מדובר בסה"כ בשלושה מגרשי ספורט... סתם כותרות". הוא הוסיף: "אני מאוד רגיש להערות שקיבלתי מחברנו החרדים, הבהרתי בצורה חד משמעית שעיריית ירושלים אין בכוונתה לבצע פעילות בשבת".

ברקת חזר ואמר כי "במגרשי הספורט לא תתבצע פעילות מתוכננת בשבת, אנחנו לא רואים שום עניין הלכתי. אני מבקש מהחברים החרדים... יש כאן מענה סביר לילדי ירושלים".

עמק הארזים, כאן אמור לקום ה"ספורטק" (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

סגן ראש העיר יוסי דייטש תקף את ברקת וטען כי מדובר בהפרה של הסכם מול הסיעות החרדיות: "אנחנו ישבנו איתך וניסינו להגיע להבנות. אנחנו כחרדים מתנגדים לספורטק. ישבתי עם חבריי לסיעה, ניסינו להגיע להסכמה, איך ניתן לבנות חלק מהמגרשים כדי שאתה והתושבים תהיו מרוצים, ביקשנו שתתן לנו את הזמן".

"ביום חמישי בשבוע שעבר ישבנו אצלך והסיכום איתך היה שאתה נותן לנו את הזמן, משום מה ביום ראשון בערב, דקות לפני הוצאת סדר היום, אתה משחרר את זה שזה עולה להצבעה. אנחנו רואים בזה הפרה של הסכם".

"אתה תמיד זה שדוגל כל הזמן בשיתוף פעולה עם התושבים, לאן זה נעלם?" הטיח דייטש בברקת. "מה אמרנו לך? לא אמרנו שנצביע נגד. ביקשנו זמן להידברות. הייתי מצפה ממך היום... בוא נהיה בוגרים, בוא ניקח אחריות".

חברים חרדים נוספים במועצה תקפו גם הם את ברקת. אליעזר ראוכברגר אמר בדיון: "היה לך סיכום איתי שאתה מחכה, חתמו 12 אלף תושבי העיר. היו כאן דברים שהתנהלו בהגינות. מדוע אתה לא רוצה להידבר אתנו. למה אתה עושה את זה?". יצחק פינדרוס אמר לראש העיר כי "אם היינו יושבים עם הועדה של הרבנים לענייני שבת היינו מגיעים להסכמות. חבל שלא נתת לנו את הזמן".

סגן ראש העיר ישראל קלרמן טען גם הוא להצהרות מצד ראש העיר לפיהם כוונתו לפנות להידברות: "בשיחות בנינו אמרת מפורש שהמגמה היא ללכת להידברות, פתאום גילינו שבהחבא זה נכנס לסדר היום ובא להצבעה לא בהידברות אלא בהתגרות. כך לא מתנהגים עם שותפים".

לאחר המתקפה מצד חברי המועצה החרדים אמר ברקת: "הספורטק הוזז בהכנה לוואדי. ביקשו ממני החברים בישיבת המועצה הקודמת להסיר את זה מסדר היום, בשביל הידברות. עד עכשיו לא הצלחתי להבין מה הבעיה". לדבריו: "כל דבר שאני אשתכנע שצריך לעשות שינוי - אני מוכן לשמוע אחרי ישיבת המועצה.

חבר המועצה קובי כחלון הציג בפני חברי המועצה החרדים הסכם לפיו הם יתמכו בספורטק בתמורה לביטול הקאנטרי ברמות ואמר לאנשי "יהדות התורה": "אני אוחז כאן מסמך, שישבנו כאן לפני שנתיים, הנה ההסכם שלי אתכם, תעמדו בהתחייבות, תעמדו מאחורי המילה שלכם".

אושרה גם הקצאה לבית הכנסת החרדי

במקביל, אושרה הקצאת השטח לבית הכנסת החרדי בשכונת גבעת מרדכי. "גבעת מרדכי עברה בשנים האחרונות תנופה מעוד משמעותית. נפתח בית ספר חדש, גם גני ילדים. הגיעה אלינו לפני 6 שנים בקשה של תושבים שביקשו הקצאה מסודרת. בחנו סדרה של הצעות, חייב לומר שבתהליך מאוד מוסדר ראינו איך לפתח את המודל שזה נהנה וזה לא חסר". אמר ראש העיר בדיון.

"כל האזור הזה הולך לעבור שינוי, בוודאי שהציבור הממלכתי דתי שודרג וישודרג" הוסיף ברקת. "האתגר שלנו למצוא את שביל הזהב שמתחשב בקהילות מיעוט, ומצד שני אני שומע חששות על התחרדות שכונות". ההקצאה בגבעת מרדכי אושרה ברוב של 21 תומכים מול 2 מתנגדים.

יצוין כי בישיבת המועצה הקודמת, לפני כחודש, חברי מועצת העיר החרדים קיבלו מכתב רשמי בו פוסקים הרבנים כי עליהם להתנגד להעברת התקציב לספורטק: "כאשר נשאלנו אודות הפרויקט 'ספורטק' המתוכנן בעמק הארזים בצפון ירושלים, הננו להודיע דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, שיש להתנגד ולהצביע נגד הפרויקט וקידומו בכל פורום שהוא".

מכתב הרבנים נגד הספורטק (סריקה)

"מהתוכנית כפי שהוצגה עולה, כי הקמתה תגרום לחילול שם שמים וחילולי שבתות המוניים רח"ל בפלטרין של מלך" קבעו חברי הוועדה למען השבת.

בתחילת השבוע ברקת נפגש עם סגנו יוסי דייטש ומחזיק תיק מנהלים קהילתיים שלמה רוזנשטיין ודן עמם באשר לבניית בית הכנסת בגבעת מרדכי. במהלך הפגישה הסבירו השניים לברקת את הצורך הדחוף של הקהילה החרדית בשכונה בבית כנסת ובנוסף את העובדה כי מדובר בבית כנסת שצפוי להיבנות לעילוי נשמת האחיות יעל ואביגיל גרוס ע"ה שנהרגו באסון ההדברה. לאחר שראש העיר הבין את השיקולים המקצועיים הוא אמר לשניים כי הוא יתמוך בהקצאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר