קרע במפלגות החרדיות בי-ם

"אם ש"ס היו כבר ממנים נציג - היה תיקו בספורטק"

ביום שאחרי אישור הספורטק במועצת העיר ירושלים, הנציגים החרדים תוקפים אחד את השני. סגר"ע מש"ס צביקה כהן תוקף: "יהדות התורה בישלו את הדייסה ובזמן האמת נעלמו, אני מאוכזב מההתנהלות של החרדים". בתגובה אומר בכיר יהדות התורה שהבעיה היא באי מינוי נציג חמישי מטעם ש"ס (חרדים ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בתמוז תשע"ה | 30.06.15
צביקה כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, וידאו: כיכר השבת)

קרע במפלגות החרדיות: לאחר מאבק ארוך ניצח אמש (שלישי), ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את המפלגות החרדיות והתקציב ל'ספורטק' אושר ברוב של 14 מול 9 מתנגדים. שלושה חברי סיעת 'יהדות התורה' וחיים אפשטיין נעדרו מההצבעה.

ספק אם ברקת ידע שהניצחון שלו יעורר מחלוקת בתוך המפלגות החרדיות, מחלוקת שתביא האשמות הדדיות בין הצדדים. בש"ס זועמים על 'יהדות התורה' וטוענים כי הם הפרו את ההסכם שהולכים ביד אחת.

לדבריהם העובדה שכמחצית מחברי סיעת 'יהדות התורה' נעדרו מההצבעה - זו הבגידה הגדולה בש"ס. מאחורי הקלעים אפשר לשמוע האשמות וציטוטים חריפים ביותר נגד 'יהדות התורה', אך לעיני המצלמה יו"ר ש"ס המקומית נזהר בלשונו אך עדיין תוקף בחריפות.

מנגד, ב'יהדות התורה' מבקשים שלא להגיב למצלמה, שם מעדיפים לעבור כמה שיותר מהר את המשבר אליו נקלעו. אך במקביל הם בוחרים לתקוף את ש"ס בטענה שהסיעה בת החמשה מנדטים מתפקדת זה תשעה חודשים כסיעה בת ארבעה מנדטים וזה בשל השהייתו של אלי שמחיוף ואי המינוי של הנציג חדש.

שעה קלה לאחר אישור התקציב ל'ספורטק' בירושלים, תקף סגן ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) את חברי המועצה החרדים מטעם יהדות התורה, ובראיון ל"כיכר השבת" הוא טוען כי הם "בישלו את הדייסה ובזמן האמת נעלמו".

"ראש העיר ניסה להעביר את הספורטק והתחייב שהמקום לא יפעל בשבת" אמר כהן במענה לשאלה אם הוא כועס על החלטתו להעביר את התקציב. "הכעס שלי הוא על יהדות התורה שבישלה את הדייסה ובזמן אמת הנציגים פתאום נעלמו".

"אנחנו התחייבנו לרבנים" מוסיף כהן, "הרב שלום כהן הורה לנו להתנגד והצבענו נגד. (אבל - י.כ) יהדות התורה - חמישים אחוז מהם פשוט ברחו".

"אני מאוכזב מההתנהלות של החרדים בירושלים" מסכם כהן.

ראש העיר ניר ברקת בראיון בלעדי ל"כיכר השבת"

מנגד, בכיר מאוד ב'יהדות התורה' לא נשאר חייב והשיב לכהן, בשיחה עם "כיכר השבת" הוא בוחר שלא נזכיר את שמו בכדי למנוע אפשרות של קרע שיהיה קשה לצאת ממנו. אך הוא אומר: "אני מציע לצביקה כהן ולסיעת ש"ס שיבדקו דבר ראשון את המצב שלהם בסיעה, הם הרי יודעים טוב שמספרית אם הם היו ממנים את החבר החמישי, לא היום אלא כבר לפני חמשה חודשים, היו הרבה הישגים שנמנעו בגלל חוסר בנציג חרדי במועצת העיר".

לדברי הבכיר ב'יהדות התורה': "מספרית, הרי ראינו את תוצאות ההצבעה, היו 14 אצבעות בעד הספורטק, אם לש"ס היו חמשה חברים בפועל, אז היו לנו 14 נגד, ואז היה לנו תיקו, וזה לא היה עובר. במקרה כזה כל החברים היו פה".

הבכיר מדגיש כי: "כולם ידעו לפני ההצבעה שיש 13 נציגים חרדים, ולראש העיר בכל מקרה יש רוב של ארבעה עשר, כך שגם אם כל הנציגים היו פה לא היה לנו אפשרות להפיל את התקציב בגלל שלסיעת ש"ס חסרה אצבע"

בסיום דבריו אומר הבכיר: "קל מאוד לשבת היום ולטמון את הראש בחול ולהגיד שהבעיה ביהדות הצורה, אני קורא לש"ס למנות את הנציג שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר