ב'דגל התורה' מאשימים

"החסידים נאבקים על שבת באשדוד אבל נעדרים בי-ם"

ביום שאחרי אישור הספורטק בירושלים בהעדרות שלושה חברי אגודת ישראל, בדגל התורה מפנים אצבע מאשימה ואומרים כי בעוד בסוגיית הביג באשדוד, המועצת החסידית החריפה את הטון, בירושלים הם נוהגים ל'קולא'. ביומונים מגנים את העדרות, ביתד ציינו מי הצביע נגד ובהמודיע גם מי נעדר(ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתחם הספורטק (צילום: יוסי זמיר, פלאש90)

המאבקים על חילולי השבת במתחם ביג באשדוד ונגד בניית הספורטק בירושלים הופכים להיות מעורבים זה בזה, ואף לחלק ממלחמה פנימית בין הסיעה החסידית אגודת ישראל לתנועה הליטאית דגל התורה.

אמש לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה החסידית שדנה בעניין חילולי השבת בעיר אשדוד כשהאדמו"רים מגבים את רבני העיר להחריף את המאבק, נשמעו טענות מצד עסקנים בציבור הליטאי כאילו ובעוד ובעיר אשדוד מחריפים החסידים את המאבק (זאת בניגוד לעמדת חלק מגדולי הדור הליטאיים), הרי שדווקא במלחמת השבת בירושלים הם פועלים הפוך ונוהגים ל׳קולא׳ וראייה לכך בהעדרותם של שלושת נציגי סיעת אגודת ישראל מההצבעה אמש בעניין הספורטק דבר שאיפשר לראש העיר ניר ברקת להעביר את אישור המתחם.

כהמשך לכך מעלה הבוקר העיתון יתד נאמן שלב במאבק ותחת הכותרת "צלם בהיכל! חרפה: עיריית י-ם אישרה את תקציב הספורטק. הקמת המיתחם תהווה פירצה נוראה בפלטרין של מלך".מציין העיתון את שמות הנציגים שהתנגדו לתוכנית וברמז עבה לנציגים החסידיים כותב: "התבקשנו ע"י רבנים לפרסם את שמות הנציגים החרדיים שפעלו אמש בציות מוחלט עפ"י הוראת גדולי ישראל והצביעו נגד ה'ספורטק': ישראל קלרמן, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר,יוסי דייטש, יוחנן וויצמן, צביקה כהן, מיכאל מלכיאלי, נחמניאל סבן ואשר מישאלי. ואילו השאר 'נעדרו'".

אלא שבמקביל בוחר גם עיתון המודיע לעלות מדרגה במלחמת השבת ועל מנת להוכיח כי מאבקי השבת נחוצים בכל עיר ועיר וכי לא קיימת איפה ואיפה במלחמות, מציין העיתון במפורש את שמות הנציגים החרדיים שנעדרו, שלמה רוזנשטיין, יעקב הלפרין ומיכל הלברשטם לצד נציג תנועת בני תורה חיים אפשטיין.

יצויין, כי באגודת ישראל ובוועדה למען השבת, מצפים לנתינת יד של הציבור הליטאי למאבק באשדוד ולהצטרפותם של הרבנים המקומיים להחרפת המלחמה ולהחרמת מתחם הקניון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר