נתניהו: "האדמו"ר מגור מייחס חשיבות לבריאות הנפש"

ראש הממשלה ושר הבריאות בפועל בנימין נתניהו כינס הבוקר מסיבת עיתונאים עם סגנו יעקב ליצמן והציג את הרפורמה בבריאות הנפש. נתניהו שיבח את פעילות סגנו (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: לע"מ. תמונה: הדס פרוש / Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הבריאות, כינס הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם סגנו ח"כ יעקב ליצמן, (יהדות התורה). במסגרת מסיבת העיתונאים דיווחו השניים על הרפורמה בבריאות הנפש.

בפתח דבריו שיבח נתניהו את ליצמן ואמר: "אני נמצא פה פעם שנייה משום שיש פה פעולה אקטיבית שמוביל סגן שר הבריאות, הרב ליצמן.

"אתה הנציגות של האדמו"ר מגור, ואתה בא מתוך המסורת והחשיבות שהוא מייחס לבריאות הנפש, וגם הנטייה והתפיסה הדתית האישית שלך, שהיא במידה רבה אוניברסלית. הזכרתי את מקורותינו, בספר משלי נאמר שבריאות הנפש לא פחות חשובה מבריאות הגוף, ואנחנו יודעים שזה גם מבחן כללי, לא רק יהודי, לאיתנות של חברות, כיצד הן מתייחסות לאנשים שלוקים בפגיעות נפשיות.

"במשטרים מסוימים דנים אותם למוות, להשמדה, והנאורות של חברה כמובן נבחנת ביכולת שלנו לטפל בהם, לעזור להם, כמו לחולים אחרים. לכולם יש נשמה, לכולם יש נפש שאנחנו צריכים לדאוג לסייע לבריאותה כמיטב יכולתנו. זה גם מבחן אנושי אמיתי".

בסיום דבריו חזר נתניהו להודות לליצמן ואמר: "אני רוצה להודות לך, סגן השר, זו פשוט עבודה נפלאה שאתה עושה. גם כן, בראייה כוללת, היטבת לומר שכל רפורמה, כמו הרפורמה הזו וכמו הרפורמה בגז, תמיד יש מתנגדים. העברתי כמה עשרות רפורמות בימיי. תמיד יש מתנגדים, תמיד יש מקטרגים, אבל בסוף הדבר הגדול הוא הדבר הגדול, העיקר זה העיקר.

"היום יש קו, בריאות הנפש חשובה לא פחות מבריאות הגוף, ואנחנו משקיעים בזה גם משאבים כספיים וגם משאבים ארגוניים, וטוב הדבר. אני חושב שאנחנו יכולים לשאת ברכה למען כל עם ישראל וכל אזרחי ישראל. אני רוצה להודות לך, למנכ"ל היוצא וגם לכולכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר