ניצחון למאבק הרבנים

פרסום ראשון: רבנים לא יחויבו למלא דו"ח על עבודתם

אזולאי מוחק את מורשת בן דהן: בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו המקפיא את חוזר המנכ"ל שדרש מרבנים למלא דו"ח פעילות. רבנים: "אנחנו לא פקידים". ויש מי שסבור שמדובר בטעות חמורה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר בן דהן ושר הדתות דוד אזולאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: שר הדתות דוד אזולאי החליט לבטל את אחת מרפורמות הדגל של קודמו בתפקיד - סגן השר אלי בן דהן, במסגרתה נדרשו הרבנים האזוריים ורבני היישובים להגיש מידי חודש דו"חות שהוגדרו כ"מביכים ומבישים" על פעילותם, כך נודע ל"כיכר השבת".

אלי בן דהן החל בהליך כשכיהן כסגן שר הדתות. בחוזר מנכ"ל שנשלח למאות רבנים אזוריים ומקומיים הם נדרשו להגיש מידי חודש למועצה הדתית דו"ח על פעילותם, זאת בכדי לעקוב מקרוב אחרי הפעילות, ולפי החוזר למנוע מצב לפיו רבנים מקבלים שכר ללא דאגה לקהילה בה הם מכהנים.

הרבנים פתחו במאבק נגד ההחלטה וטענו כי רבנים אינם פקידים. בכנסי המחאה נגד ההליך השתתפו מאות רבנים שזעמו על החלטתו של אלי בן דהן. חברי הכנסת החרדים גיבו את מאבק הרבנים ובית הדין האזורי לעבודה הוציא צו מניעה על חלק מהתקנות שנקבעו בחוזר.

ל"כיכר השבת" נודע כי כעת, לאחר כניסתו לתפקיד, נכנס השר אזולאי לעובי הקורה, ולאחר שלמד את הנושא הורה על הצורך בעיון מחודש בחוזר המנכ"ל, זאת על מנת להתאימו להסכמי עבודה קיבוציים החלים על עבודת הרבנים, לדו"ח הוועדה הבין משרדית שפורסם בעניין ועוד.

מאות רבנים בכינוס חירום נגד חוקי הממשלה הקודמת, ב-2014 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות פעילותו של השר, הוציא אתמול בית הדין הארצי לעבודה צו מוסכם המורה על הקפאת חוזר המנכ"ל שהוציא בן דהן. אזולאי הבהיר כי הוא בוחן לעומק את הנושא ואם יש צורך בשינוי ותיקון החוזר.

בקרב הרבנים שניהלו את המאבק נשמעת הערב אנחת רווחה. חלקם שמעו על החלטת בית הדין דרך "כיכר השבת" ואמרו: "היה שווה להיאבק, זה היה בלתי נתפס מה שבן דהן דרש מאיתנו, אנחנו רבנים - לא פקידים" אמרו.

מנגד, היו גם כאלה שטענו כי המהלך בעייתי ומזיק: "הדו"חות שהרבנים צריכים לשגר הם למעשה סוג של משמר על רבנים שמקבלים שכר בלי לעשות את עבודתם. לא מעט רבנים מנצלים את חוסר המעקב ומזלזלים בעבודתם - העיקר מקבלים משכורת. היה צריך להשאיר את הדו"חות, לא סתם חלק מהרבנים שלא עושים את עבודתם כראוי היו בקדמת המאבק" אומר בכיר המעורב בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר