אאא

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה תזמן במהלך הימים הקרובים את בעליהם של כ-20 אלף רכבי מאזדה לביצוע ריקול לרכביהם. מדובר ברכבים בהם מותקנת כרית אוויר הן בצד הנוסע והן בצד הנהג, שעלולה שלא להיפתח כראוי במקרה של תאונה.

הדגמים שהריקול רלוונטי להם הם מכונית המנהלים מאזדה 6 - והטנדר מאזדה BT50. במקרה של המאזדה 6, מדובר ב-16,102 מכוניות שיוצרו בין מרץ 2002 למרץ 2006 - בהן תיבדק כרית האוויר של הנהג וב-2,807 מכוניות מדגמי מאזדה 6 שיוצרו בין מרץ 2005 לדצמבר 2008- בהן תיבדק כרית האוויר של הנוסע. באשר לטנדרים, מדובר ב-1,421 רכבים שיוצרו בין מרץ 2004 למרץ 2006. משך העבודה לביצוע הבדיקות והתיקון במידת הצורך הוא כשעתיים.

יצוין כי ריקול כריות האוויר האמור תקף למספר יצרני רכב כגון טויוטה, ניסאן וגם מכוניות סובארו שזומנו כולם למוסכים עקב תקלות בכריות האוויר. לאחרונה ציינו מספר יבואני רכב בפני "כלכליסט" כי הטיפול בריקול האחרון הנוגע לכריות האוויר נחשב בעייתי מאחר וספקית הרכיבים לכריות האוויר, חברת TAKATA היפנית, אינה מספקת לעתים את הרכיבים הנדרשים בזמן.

לצד המאזדות שיזומנו לריקול, מודיעה דלק מוטורס על ריקול נוסף לרכבי פורד אקספלורר. מדובר ב-538 רכבים שבידיות הפתיחה שלהם עלול להתגלות פגם, הגורם לסגירה חלקית של הדלת.