לאחר ההחלטה להסגירו

דיווח: הרב אליעזר ברלנד אושפז בבית החולים בהולנד

חסידיו של הרב אליעזר ברלנד מדווחים כי הוא אושפז בבית החולים בהולנד. בקהילה מספרים כי מצבו יציב, אך גורמים שונים הפיצו קריאה לתפילה לפיה "מצבו קשה מאוד. תקרעו את השמיים" (חרדים)

נחמן שטרהנץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: מירי צחי, מועצת שומרון)

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד אושפז בבית החולים המקומי בהולנד, כך מדווחים היום (חמישי) תלמידיו ומקורביו. לדבריהם, הרב אושפז כבר אתמול בשל חולשה ומצבו יציב.

בין חסידיו של הרב הופצה בשעה האחרונה הודעה קולית בה נשמע חיים רביע, אחד מחסידיו של הרב השוהה בהולנד, לדבריו: "הרב נכנס לבית חולים, אני לא יודע מה בדיוק הסיפור, אומרים שהמצב מאוד קשה, אנו קוראים לכולם להתפלל על הרב, שכל אחד יקרע שערי שמיים שהרב ייצא בריא ושלם".

הקריאה

הקריאה שהופצה לחסידים

"הרב לא מרגיש טוב בכלל, תתפללו לרפואתו" אומר מקורב אחר. חלק אחר מחסידיו של הרב מאמין כי הרב כלל לא אושפז וכי יש מי שמנסה "לבלבל את התקשורת" בכדי לאפשר לרב לעזוב את הולנד.

השבוע (שלישי) החליט בית המשפט העליון בהולנד להסגיר את הרב ברלנד לישראל בה הרב דרוש לחקירה מזה שנים. בהחלטה כתבו השופטים כי "ניתן להסגיר לישראל את הרב אליעזר ברלנד המתגורר כיום בהולנד". הרב ברלנד שוהה לאחרונה בהולנד לאחר שנמלט מישראל דרך מספר מדינות לאחר תלונות שהתקבלו נגדו.

טרם ברור מועד הסגרתו של הרב לישראל. מקורביו של הרב אמרו השבוע בשיחה עם "כיכר השבת" כי הרב ברלנד לא צפוי להיות מוסגר בקרוב שכן בכוונתו "להילחם בהליך אזרחי בבית הדין הבינלאומי בהאג". ההסגרה של הרב ברלנד ומעצרו הצפוי יעוררו סערה בקרב תלמידיו שצפויים לצאת להפגנות ברחבי הארץ כמחאה על המעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר