פרסום ראשון

בג"ץ דחה בקשה לצו ביניים שימנע העברת בתי הדין לדתות

בג"ץ דחה את עתירת ארגון 'אמונה' בבקשה להורות על צו ביניים שימנע את העברת הסמכויות של בתי הדין הרבניים לידיים חרדיות במשרד הדתות. ביום ראשון הממשלה תאשר את ההעברה (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
דחה את הבקשה. השופט מני מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלש 90)

פרסום ראשון: בית המשפט העליון דחה הבוקר (שישי) את עתירת ארגון 'אמונה' בבקשה להורות על צו ביניים שימנע את העברת הסמכויות של בתי הדין הרבניים לידיים חרדיות במשרד הדתות. ביום ראשון הממשלה תתכנס לאשר סעיף מההסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד, לפיו, סמכויות בתי הדין הרבניים יועברו למשרד הדתות.

אתמול הגישו נשות ארגון 'אמונה' עתירה לבית המשפט העליון בבקשה להורות על צו ביניים שיורה למדינה להשאיר את סמכויות בתי הדין במשרד המשפטים. העותרים טענו בין היתר כי לטובת בתי הדין עדיף שהסמכויות יישארו במשרד המשפטים.

כאמור, הבוקר דחה שופט בית המשפט העליון מני מזוז את העתירה, וקבע כי על המדינה להשיב לעתירה בתוך שבוע ימים.

החלטת השופט מני מזוז

העתירה הוגשה נגד הממשלה, שר הדתות דוד אזולאי, שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, סיעות ש"ס והליכוד, והנהלת בתי הדין הרבניים.

יצוין כי בישיבת הממשלה ביום ראשון תאושר גם העברת מערך הגיור מידיו של שר הדתות אזולאי לידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך שש"ס זוכה מצד אחד בסמכויות בתי הדין אך מנגד מפסידה את מערך הגיור.

בתוך כך, ביום שלישי הקרוב ידון בית המשפט העליון בעתירה של סיעת 'יש עתיד' נגד ראש הממשלה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ב'יש עתיד' דורשים שליצמן ימונה לשר הבריאות ולא ימשיך לכהן בתפקידו כסגן שר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר