הצליח להימלט מהולנד?

תעלומה ב"שובו בנים"; נותק הקשר עם הרב ברלנד ומקורביו

תלמידי הרב אליעזר ברלנד שהגיעו לחפש אותו בבית החולים בהולנד שם נטען כי אושפז לא מצאו את חדרו, מה שהוביל לגל שמועות לפיהן הרב הצליח להימלט. אחד מנהגיו: "הרב במנוחה" (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (במרכז). הצליח להימלט? (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

גל שמועות ב"שובו בנים": בקרב תלמידיו של מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד מסתובבות שמועות ודיווחים לפיהם הרב נמלט בסוף השבוע מהולנד למדינה אחרת בה אין הסכם הסגרה עם ישראל. יצויין, כי לידיעה אין אישור נכון לשעה זו מאף גורם רשמי בסביבתו של הרב.

מאז תחילת השבוע שעבר, אז פסק בית המשפט העליון בהולנד כי יש להסגיר את הרב ברלנד לישראל, תלמידיו וחסידיו של הרב השוהים עמו בהולנד לא נפגשו עמו. בסוף השבוע דיווחו מקורביו וגבאיו כי הרב אושפז בשל חולשה בבית חולים מקומי, אולם חסידיו שהגיעו לחפש אותו בבית החולים לא מצאו את החדר בו אושפז כביכול הרב.

כמו כן, מקורביו ובני ביתו השוהים עמו בהולנד ניתקו את קווי הטלפון המקומיים שלהם מאז החלטת בית המשפט, כך שלחסידים אין שום קשר עם הרב או עם מי מגבאיו.

מאז שעות הבוקר של יום שישי, מסתובבות שמועות בקרב חסידיו של הרב לפיהן הוא הצליח להימלט למדינה אחרת לה אין הסכם הסגרה עם ישראל (חלק מהדיווחים הצביעו דווקא על ברזיל, שחתמה הסכם הסגרה על ישראל לאחר פרשת אליאור חן). לידיעה אין שום אישור רשמי מצד מקורביו של הרב הנמצאים בישראל.

אחד מחסידי שובו בנים המקורב לרב אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "האמת שגם אני לא מצליח להתעדכן, אני שומע את השמועות כמוכם, אבל לא הצלחתי לאשר או להכחיש את הדיווח הזה".

אחד מנהגיו של הרב בהולנד טען בערב שבת בראיון לקו תוכן של "שובו בנים" כי הרב נמצא במנוחה ובשבוע הקרוב יחזור לפגוש את חסידיו. עם זאת, ספק אם אפשר לסמוך על הדיווח מאחר שאותו מוקד נטען ביום חמישי כי הרב מאושפז במצב קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר