הפגנות בכמה מוקדים נגד מתווה הגז: "זה שוד מאורגן"

יותר מאלף בני אדם הפגינו בתל אביב ומאות נוספים בבאר שבע ובמוקדים נוספים נגד מתווה הגז. החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר: "זה לא שוד, זה שוד מאורגן. לפתוח בחקירה פלילית" (ארץ)

המפגינים בירושלים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מעל 1,000 בני אדם נאספו בתל אביב ומאות נוספים במוקדים שונים ברחבי הארץ במחאה נגד מתווה הגז אותו מבקש לאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים בכיכר התרבות בתל אביב, בירושלים, בבאר שבע, בקיסריה ובקריית שמונה קראו "הגז של הציבור" ו"לא נשקוט ולא ננוח עד שלא יהיה פיקוח".

הפרופ' ירון זליכה, הנואם המרכזי באירוע ולשעבר החשב הכללי במשרד האוצר אמר בהפגנה בתל אביב כי הרישיונות לחברות הגז חולקו במחשכים, "זה לא שוד - זה שוד מאורגן" אמר זליכה וקרא לפתוח בחקירה פלילית בעקבות כך שרישיונות הגז ניתנו ללא מכרז.

אלעד הוכמן מארגון מגמה ירוקה אמר כי: "ביבי והממשלה נכנעים לאינטרסים זרים. הכנסת הביעה אי-אמון במתווה ואנחנו כאן מכל שכבות הגיל. אנחנו רוצים פיקוח כדי להוזיל את יוקר המחיה. האינטרסים הזרים של ראש הממשלה ומונופול הגז נכשלו שבוע שעבר אחרי שהכנסת הביעה אי-אמון. אנשים נחשפו למתווה ואנחנו מאמינים שנפיל את ההחלטה גם ביום שני הקרוב".

גם בקיסריה, גיא ג'נה מתנועת התעוררות הירושלמית, טען כי למחאה אין אופי פוליטי. "למרות הקריאות של ביבי תתפטר, אני לא ימני ולא שמאלני, אני באתי להיות ענייני פה".

לדבריו: "הדרישות שלנו כרגע זה להוריד את המחירים של הגז. לפי המתווה שביבי הציע, חמש דולר וחצי ליחידת אנרגיה, אנחנו רוצים להוריד את זה ל-2.7, כמו שמוכרת נובל אנרג'י בארה"ב. והדבר השני שאנחנו רוצים זה לפתוח את כל הדיונים בנושא הגז, העסקיים, שלא יהיו דיונים עסקיים סגורים יותר, נגמר הסיפור הזה, זה הגז שלנו".

צפו במפגינים בירושלים. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר