היום: היוונים יצביעו במשאל העם אם להתנתק מגוש האירו

היוונים יבחרו היום במשאל העם, האם לקבל את תכנית החילוץ של אירופה ולהיכנע לקיצוצים הדרסטיים, או לומר לא ובכך להתנתק מגוש האירו. התוצאות: לפנות בוקר (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Serge Attal - פלאש90)

מיליוני אזרחי יוון יצאו היום (ראשון), לקלפיות להצביע במשאל העם, האם היא הולכת להתנתקות מגוש האירו או להמשך שיתוף הפעולה עם אירופה.

9 אלף תחנות הצבעה נפתחו בשעה 07:00 הבוקר (שעון ישראל) וייסגרו כעובר 12 שעות ב-19:00. עם סגירת הקלפיות יתפרסם מדגם ראשון ב-02:00 בין ראשון לשני (שעון ישראל) כבר ייספרו כ-90% מהקולות, ואז כבר יהיה ניתן לומר מהן התוצאות פחות או יותר.

הנוסח המלא של השאלה לאזרחים אומר כך: "האם לקבל את ההצעה שהוגשה על-ידי הנציבות האירופית, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית?".

ישנם אזרחים רבים שלא הבינו את השאלה ובהם ראש העיר אתונה שנמצא בין התומכים במשאל העם, "אנשים לא מבינים את השאלה" אמר.

היוונים יתבקשו כאמור להחליט אם הם תומכים בתוכנית החילוץ שהציעו הלווים האירופאים, שכוללת קיצוצים בתקציבים והעלאות מסים בתמורה לשארית כספי ההלוואות שנותרה בתוכנית החילוץ המקורית.

בעוד יוון יוצאה למשאל עם, שר האוצר של גרמניה אמר כי בסופו של תהליך אם יוחלט שיוון תנטוש את גוש האירו זו תהיה פרידה זמנית, "יוון היא חברה בגוש האירו. אין בכך כל ספק. עם האירו או זמנית בלעדיו: רק היוונים יכולים לענות על שאלה זו", אמר.

המצב בו נמצאת יוון הגיע לאחר שהמועד האחרון לתשלום החוב של יוון בסך 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית הגיע אך היא לא שילמה ובכך הפכה לחדלת פירעון ולמדינה המערבית הראשונה שלא עומדת בתשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר