הזעזוע במשטרה

"יוצא לשאוף אוויר": כך נפרד אפרים ברכה מבני משפחתו

אחרי לילה חסר שינה, תנ"צ אפרים ברכה אמר למשפחתו שהוא "יוצא לשאוף אוויר", הם חששו והזעיקו את חברו הטוב וכעבור 11 דקות הוא נמצא ירוי. במשטרה מספידים בכאב (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בתמוז תשע"ה | 05.07.15
(צילום: גיל יוחנן ynet)

הזעזוע במשטרה: במשטרה מתקשים לעכל את מותו של "החוקר מספר אחת", ראש יאח"ה, תת ניצב אפרים ברכה ששם קץ לחייו, בשעות הלילה סמוך לביתו במודיעין.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך הלילה התקשה תת ניצב ברכה לישון בשלווה, לפנות בוקר הוא אמר לבני ביתו: "אני יוצא לשאוף אוויר", ויצא מהבית כשהוא נסער.

בני משפחתו חששו והתקשרו לחברו תת-ניצב אבי נוימן, המתגורר בסמוך. נוימן התקשר למשטרת מודיעין והורה לפתוח בסריקות של כלל שוטרי התחנה, וכן לבצע איכון לסלולרי של ברכה.

לאחר כ-11 דקות, נמצא ברכה בסמוך לביתו בתוך רכבו, כשהוא ירוי בליבו. צוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו.

לאחר שעות ששהה לצד בני המשפחה, יצא תת ניצב נוימן מבית משפחת ברכה ואמר "יום קשה, קשה מאוד. איבדנו חבר".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, שיגר הבוקר הודעה לכלל שוטרי המשטרה בה הביע כאב רב על כך.

בהודעה כתב ממלא מקום המפכ"ל לשוטרים: "משטרת ישראל מרכינה ראש על מותו של ראש יאח"ה, תנ"צ אפרים ברכה אשר סיים את חייו בנסיבות טרגיות, ומשתתפת בצער רעייתו וארבעת ילדיו.

"תנ"צ אפרים ברכה היה קצין מצטיין, בולט ביכולותיו האישיות, בנועם הליכותיו, במורשת אותה הנחיל ובהישגים אליהם הוביל את יחידתו לאורך השנים".

חברו של ברכה, ניצב משנה בדימוס אבי דוידוביץ', כתב לפני שבוע בעמוד הפייסבוק כי "מתנהל מסע הכפשה והשמצה מופרך נגד חברנו היקר, מלח הארץ, איש משטרה מקצועי ואמיץ".

"המכירים אותו נקראים להתייצב ולהביע אמון ותמיכה בברכה, לחזק אותו ולאחל לו יישר כוח. אסור להחריש לנוכח העוול הנורא הנעשה לאיש הטוב הזה, ויפה שעה אחת קודם".

הבוקר אמר דוידוביץ: " לפני תשעה ימים פרסמתי את הפוסט הזה, לצערי זה כבר היה מאוחר מדי. זו הלבנת פנים שכמוה כשפיכות דמים. אנחנו מדברים על מסע הכפשה מופרך. זה כואב מאוד כי מדובר באדם שעשרות שנים היה בקו הראשון, אין משימה או דבר שלא עמד בראשה. המשטרה תמשיך לתפקד, אבל אנחנו איבדנו חבר יקר ואהוב".

ממשרד המשפטים נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטות המדינה כולה מרכינים ראש למשמע הידיעה על מותו של תת ניצב אפרים (אפי) ברכה ז"ל.

"תנ"צ ברכה היה קצין משטרה הגון וברוך כשרונות, אמיץ ומסור בכל מאודו לשלטון החוק. במשך למעלה משלושים שנה הוא שירת בשורות המשטרה במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק בשחיתות השלטונית ובפשיעה בכללותה.

"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה עבדו עמו יד ביד משך שנים ארוכות בתיקים רגישים וקשים מאין כמותם, בשיתוף פעולה הדוק שהניב פירות רבים. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה משתתפים באבלה העמוק של המשפחה ושל משטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר