בפעם השנייה: נדחתה ההצבעה על תיקון 'חוק הונאת הכשרות'

בפעם השנייה, שוב נדחתה ההצבעה על "חוק הונאת הכשרות", של יהדות התורה וש"ס בשל חילוקי דעות עם "כולנו", זאת למרות שבסוף השבוע דווח על פשרה בין הצדדים (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנהלת את המאבק. ח"כ רחל עזריה (צילום: הדס פרוש / Flash90)

בפעם השנייה: נדחתה ההצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה על תיקון חוק 'הונאת הכשרות' שמקדמים המפלגות החרדיות 'יהדות התורה' וש"ס, וזה בשל חילוקי דעות בין החרדים ל'כולנו'.

בכיר בש"ס המעורה בחוק אמר ל"כיכר השבת": "ייקח עוד שבוע - שבועיים, לא יקרה כלום. אנחנו מנסים להגיע להסכמות".

בין היתר העלו במפלגת 'כולנו' טענה כי חוק 'הונאת הכשרות' תפגע ב'חוק הקורנפלקס', החוק שנועד להביא להקלות על ליבואני המזון הרגיל כדוגמת דגני בוקר, ריבות וחטיפים.

דרעי ונציגי האוצר ייפגשו מחר (שני) בלשכתו במשרד הכלכלה בכדי למצוא פתרון לבעיה החדשה.

מדובר בפעם השנייה שהצבעה על החוק נדחית בעקבות חילוקי דעות עם 'כולנו', כאשר מי שמובילה את המאבק מטעם המפלגה היא ח"כ רחל עזריה, שניהלה את המלחמה נגד חוק זה בזמן כהונתה בעיריית ירושלים.

בסוף השבוע היה נראה כי הצדדים הגיעו לפשרה לפיה - בעלי מסעדות ואולמות שירצו להביא משגיח משלהם, בלי קשר לרבנות הראשית וללא פיקוח רב מוסמך יוכלו לעשות זאת, אך יחויבו להדגיש "בפיקוח עצמי וללא כל השגחה".

על פי דרישת ש"ס ו'יהדות התורה' יהיה אסור לכתוב על המסעדה "כשר". אך כאמור, ברגע האחרון הצדדים חזרו בהם מההסכמה וההצבעה נדחה בפעם השנייה, המגעים בין הצדדים ימשכו במהלך השבוע הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר