המדינה: יעקב ליצמן סגן שר הבריאות ללא סמכות שר

בתשובתה לדיון בבג"ץ בעתירה נגד מינוי יעקב ליצמן, קובעת המדינה כי הוא מחזיק בסמכויות של סגן שר בלבד, ואילו שר הבריאות בפועל ובסמכויות הוא ראש הממשלה נתניהו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / Flash90)

סגן שר: מאז הקמת ממשלת נתניהו הרביעית הצטייר בכלי התקשורת כי יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן מונה לתפקיד שר הבריאות בתואר סגן שר. וזה בשל אי רצונו לשמש כשר בממשלה כהוראת רבותיו, אך מתשובת המדינה לבית המשפט העליון עולה כי סמכויות ליצמן במשרד הבריאות הם סמכויות של סגן שר בלבד.

ביום שלישי ידון בית המשפט העליון, בהרכב מורחב של חמשה שופטים בראשות הנשיאה מרים נאור, בעתירת 'יש עתיד' כנגד מינוי ליצמן לתפקיד סגן שר הבריאות ולא שר הבריאות בפועל.

מתשובת המדינה לבית המשפט העליון, כפי שמפרסם הצהריים (ראשון) 'הארץ', עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שמכהן בפועל כשר הבריאות, וסמכויות ליצמן הם של סגן שר בלבד.

על פי הדיווח, בתשובת המדינה צורף מסמך עליו חתומים ראש הממשלה נתניהו וליצמן, במסמך מסכימים השניים כי ראש הממשלה "יגלה מעורבות וסמכות אישית בכל ההחלטות והפעולות המרכזיות של משרד הבריאות".

שר הבריאות וסגנו, בשבוע שעבר (צילום: הדס פרוש / Flash90)

כמו כן, נתניהו יקיים פגישות שבועיות עם ליצמן ומנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב.

עוד נכתב בדיווח כי "על ליצמן לעדכן את נתניהו בכל החלטה הנוגעת לסוגיות מרכזיות אשר מתעוררות בפעילות המשרד בתחומי קביעת מדיניות ויישומה, "ובנסיבות המתאימות יביא את הדברים להכרעת השר".

"סמכויות התפקיד נתונות בידיו של נתניהו, ואילו ליצמן נדרש לפנות אליו כל אימת שהוא מעוניין להפעיל סמכותו, כדי שנתניהו ישקול את הדברים ויקבל את ההחלטה בשלב הפעלת הסמכות".

"נתניהו יקבל החלטות למעשה בכל עניין עקרוני שנוגע למשרד הבריאות, וב"כל עניין הקשור בשינוי מערכתי במערכת הבריאות (רפורמה), סוגיות מהותיות בתחום הסדרת מקצועות הבריאות, החלטות עקרוניות הנוגעות למערכת בתי החולים, החלטות בעלות השלכות תקציביות משמעותיות, והחלטות בעלות השלכות רוחב משמעותיות בתחום הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר