חסידי הרב פינטו על התאבדות ברכה: "עצובים ומרכינים ראש"

חסידי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מביעים צער על התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה "חבל מאוד שאפרים לא תפס את עצמו בזמן והיה חוזר בו והכל היה שב על מקומו בשלום” (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

מותו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל, ששם קץ לחייו הלילה סמוך לביתו בעיר מודיעין, הכה בתדהמה גם את מקורביו וחסידיו הנאמנים של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. ברכה, היה האיש שהחסידים ראו בו כמי שחצה את הקווים וגרם ל"עלילה", כהגדרתם, נגד הרב.

למרות המתיחות התלמידים קיבלו את הידיעה בהלם ובצער כבד: "הכרנו את ברכה בימים שהיה מסתופף בצילו של הרב, ולאחר מכן עקבנו מקרוב אחר כל מהלך הענינים, כפי שהתגלגל בשנים האחרונות במהלך החקירה והמשפט וידענו שחלילה זה עלול להיגמר כפי שזה נגמר", אומרים החסידים.

"כולם הזהירו את ברכה שהאמת סופה להתגלות, וכי מי שמתחיל עם הרב עלול לשלם על כך מחיר כואב", הם רומזים בעדינות. "חבל מאוד שאפרים לא תפס את עצמו בזמן והיה חוזר בו ומגלה את האמת והכל היה שב על מקומו בשלום”.

"במקום שבעלי תשובה עומדים, אף צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. טוב היה אם מלכתחילה לא היה מכניס עצמו ברכה לכל המצב המביך הזה בו נאלץ לעמוד ולשקר בעדותו ולהפליל שלא בצדק את הרב, אולם מרגע שמעד ועשה זאת היה עליו לנסות לחזור בתשובה ולהודיע קבל עם ועדה ששיקר והכל היה נסלח לו", אומרים החסידים בכאב עצור.

מקורבים נוספים מזכירים ברמז עבה, את פרסום תמליל השיחות במהלך החקירה בהם אמר תנ"צ ברכה לרב פינטו: "אם נתת לי שקל אני שם את ראשי תחת קרדום ומתאבד”. והרב השיב לו: "תעשה את זה”.

לדברי המקורבים, המילה הזאת של הרב, שנאמרה בלהט העימות, גרמה לקפידה עצומה על ברכה.

"חבל מאוד שהגענו ליום הקשה הזה", מסכמים שוב בצער המקרובים ומבהירים כי חלילה אין הם שמחים לאיד. "רחוק מכך, אנחנו עצובים ומרכינים ראש ואף כאובים מדוע לא עצרו זאת כבר לפני זמן רב. הרב זעק והתחנן לטובתו של ברכה, אולם הוא וחוקרי המשטרה ליבם היה אטום והם מיאנו לעזור ולסייע לעצמם ולכן קרה מה שקרה”.

"מי יודע אולי הסיפור הזה ילמד מוסר השכל אנשים במעמדו, שעדיף לפעמים לוותר על רווח כזה או אחר ולצעוד עם האמת ועם ברכת הרב", הם אומרים בצער שניכר היטב על פניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר