המלחמה בטכנולוגיה

מרן הגראי"ל שטיינמן: להתחמק מלקחת סנדק עם אייפון

סב התינוק מחזיק אייפון, האם ראוי לכבד אותו כסנדק בברית? שאלה זו הובאה בפני מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהכריע כי יש להתחמק מכך. כך מפרסם הערב ה"חברותא" של מרן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמידי שבוע, מספר הרב משה יהודה שניידר, המשמש כ"חברותא" של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על דברי ראש הישיבה בשבוע החולף. הפעם, מספר הרב שניידר על התייחסותו של מרן לנושא מחזיקי הסמארטפון.

"השבוע נשאל מרן אם אפשר לקחת לסנדק בברית, סבא של התינוק, שמחזיק מכשיר טלפון לא כשר. ואמר רבינו שיראה להתחמק מלקחתו לסנדק" מספר הרב שניידר.

רק בשבוע שעבר יצאה "מועצת גדולי התורה" של אגודת ישראל בהתקפה חריפה כלפי מחזיקי מכשירי סלולר "לא כשרים" וביקשה לאסור קבלת ילדי בעלי סמארטפונים למוסדות חינוך.

במסמך התקנות של המועצת שנחשף אז לראשונה ב"כיכר השבת" נאמר בין היתר כי: "מוסדות החינוך החרדיים לבנים ולבנות לא יכניסו למוסדותיהם תלמידים שבמשפחתם מחזיקים אינטרנט שלא עפ"י התקנות או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים. על מנהלי המוסדות לעמוד על כך בתוקף כדי שאלו לא יגרמו חלילה לקלקול שאר התלמידים".

"אנשים שברשותם אינטרנט שלא עפ"י התקנות או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים. אינם כשרים לשמש ברבנות, בעבודת החינוך, כשוחטים, מוהלים, משגיחי כשרות, סופרי סת"ם, ומגיהים, וכיו"ב. ואין לסמוך עליהם כלל בענייני דת וכשרות ועבודת הקודש". הרבנים חוזרים וקובעים כי "המוסדות החרדיים לא יקבלו לעבודות המשרד אנשים שברשותם אינטרנט שלא עפ"י התקנות הנ"ל. או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים".

"ואנו תפילה שבזכות שאנו מקדשים עצמנו מלמטה וגודרים גדרים וסייגים לתורה, יערה עלינו השי"ת ברוב רחמיו וחסדיו רוח טהרה ממרום, ונזכה לדורות ישרים מבורכים בנים ובני בנים עוסקים בתורה ומצוות בטהרה, ולגאולת עולמים בב"א".

עוד מהחברותא: "אדלר - שם של עוף טמא"

במקביל, הרב שניידר מספר כי "ביום חמישי הגיע מרן לניחום אבלים בבית משפחת הנפטר הגאון רבי יצחק אדלר זצ"ל והעלה זכרונות משנים עברו". לדוגמא: "כשבא מרן הרב מפוניבז' זצוק"ל לקחת אותו ואת חברו ללמוד בישיבה גדולה, ואמר אחרי שעוברות הרבה שנים עושים חשבון ורואים מה יצא מכל אחד ואחד. אמר בשבחו של אבי הנפטר רבי עמנואל נחום זצ"ל שזכה להיות מלמד, סאיז אגרויסע זאך, זה דבר גדול, כמו שאחז"ל והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע!".

"רבינו העיר על השם "אדלר" שזה תרגום של נשר, והרי נשר הוא עוף טמא - ואיך קוראים על שמו?" שאל הגראי"ל, "אך הרי רואים שעל הרמב"ם כותבים "הנשר" הגדול, וחזר והדגיש - על הרמב"ם!".

"בהגיעו לביתו נשאל רבינו על כך שהרבנית הצדקנית הוכתה שבר על שבר במות עליה אמה יומיים לאחר פטירת בעלה. ושאל רבינו "האם יש קשר?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר