אלמנת אפרים ברכה משחזרת:

"אמר שהלב שלו מתפוצץ; הבטיח שהוא יוצא וחוזר"

"אני לא יכול לשאת את זה יותר, הלב שלי מתפוצץ", כך אמר תת ניצב אפרים ברכה ז"ל לרעייתו איילה לפני שיצא מהבית בשלוש לפנות בוקר. "זאת החלטה של רגע אחד שגמלה בלבו", היא אומרת (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אפרים ברכה ז"ל והזירה בה נמצא ללא רוח חיים (צילומים: הדס פרוש, יונתן סינדל - פלאש 90)

איילה ברכה, רעייתו של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל, ששם אתמול (ראשון) קץ לחייו, שחזרה באזני הרבנית אהובה עשור את הרגעים האחרונים עם בעלה בטרם יצא הבית ולא שב. הדברים מובאים הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

במהלך הלילה שוחחו אפרים ואיילה ברכה, ניסו למצוא נקודות חיוביות אך בשלוש לפנות בוקר אפרים ברכה אמר לאשתו אילה: "אני לא יכול לשאת את זה יותר, הלב שלי מתפוצץ" והודיע כי הוא יוצא להתאוורר.

"הוא הבטיח לי שהוא לא יעשה דבר", שיחזרה איילה, "הוא הבטיח שהוא יוצא וחוזר. אמרתי לו שאני רוצה לבוא איתו אבל הוא לא הסכים. הוא אמר לי 'אני הולך להתאוורר, הכל בסדר'. גם הבן שלנו התכון ללכת איתו וביקש ממנו לחזור, אבל הוא הבטיח שהוא רק עושה סיבוב להתאוורר וחוזר הביתה".

איילה הוסיפה וסיפרה לרבנית עשור כי "השבועיים (האחרונים. ק"ר) היו מאוד קשים. כל הזמן הוא דיבר על כך שהוא לא יכול לשאת את הפרסומים עליו. נהגנו לעשות המון הליכות ולדבר על זה. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים הליכות בלילה".

כאשר בעלה יצא מהבית, היא נרדמה. כעבור שעתיים התעוררה, הבחינה שהוא עדיין לא חזר והחלה לדאוג. היא התקשרה אליו שוב ושוב, שלחה הודעות אך הוא לא ענה. לאחר השעה חמש בבוקר התקשרה לחברו הטוב תנ"צ אבי נוימן ואמרה לו בדאגה: "אפי לא עונה".

נוימן מיהר להתקשר למשטרת מודיעין, העיר בה מתגורר ברכה. איכון הטלפון הנייד שלו הוביל לקצה שומם של רחוב בעיר שם הוא נמצא במכוניתו ללא רוח חיים. עד ראיה סיפר: "ראינו אותו יושב ברכבו בבגדים אזרחים כשהוא ירוי".

הרבנית עשור אומרת ל"ידיעות אחרונות" כי אפרים ברכה היה איש ישר ונקי. "הוא כל הזמן דאג לאשתו וילדיו, ורצה לגונן עליהם מרוח הפרצים שלא תחדור לביתם. ברכה תמיד אמר לבני משפחתו שהפחדהכי גדול שלו זה להיות חלילה יום אחד באזיקים בח"ש. כל הזמן הוא חשב על ילדיו ועל אשתו. הוא עבר מכבש לחצים מאוד קשה, לחץ פסיכולוגי מטורף שהתחיל לפני שלוש שנים כשהתפוצצה פרשת הרב פינטו. הוא אדם יש רוכולנו בקהילה מאמינים בצדקתו ובחפותו".

רעייתו איילה מוסיפה ואומר כי היא משוכנעת שלא הייתה לו כל כוונה לשים קץ לחייו. "אני בטוחה שזאת לא הייתה החלטה מתוכננת, זאת החלטה של רגע אחד שגמלה בלבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר