"דבר חמור, מהאיסורים הכי חמורים"

הגר"ש עמאר: "מאבד עצמו לדעת, מאבד את העולם הבא שלו"

רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מתייחס לתופעת ההתאבדויות ואומר: "זה מהאיסורים הכי חמורים, מאבד את העולם הבא". הרב הדגיש כי אינו מדבר על אפרים ברכה ז"ל • האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

הטלטלה במשטרה: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מתייחס הבוקר (שני) לתופעת ההתאבדויות בישראל בעקבות ההתאבדות של תת ניצב אפרים ברכה ז"ל ואמר: "המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא". הרב הדגיש כי אינו מדבר באופן אישי על ברכה ז"ל.

בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' אמר הגר"ש עמאר: "בעיקרון זה דבר חמור מאוד, אנחנו לא יודעים מה עבר על היהודי הזה - ה' ירחם, אבל העיקרון הוא שהמאבד עצמו לדעת מאבד את העולם הבא שלו. זה דבר חמור מאוד. זה מהאיסורים הכי חמורים".

לדברי רבה של ירושלים: "אין לך דבר חמור כמו זה, זה שווה כמו רוצח ואולי אפילו יותר. כמו שאדם מצווה דם אחרים על אחת כמה וכמה את נפשו, וה' שומר את נפש האדם מהאדם, האדם הוא לא בעל הבית על עצמו, החיים הם פיקדון אצלנו וחובה על כל אדם לשמור על הפיקדון הזה".

הרב מדגיש ואומר: "אני אומר את זה באופן עקרוני, גם במקרה הזה אנחנו לא יודעים, ואסור לנו לדון בו בלי לדעת דברים מפורטים".

הרב עמאר ממשיך ומזהיר כי "לצערנו התרבו ההתאבדויות, בצבא ובכל מקום, מתוך לחצים שאדם נלחץ, התרבו ההתאבדויות. צריך לדעת, יהיה אשר יהיה, אפילו אם יתבזה, יקבל עליו את דין שמיים וישב בדד ולא ישלח יד. לפעמים אדם נלחץ מפני איומי שווא, שיבטח בשם ה' ויקבל את הדין וברוב ככל המקרים מתברר שזה לא כצעקתה, אין שום היתר שאדם ישלח יד בנפשו".

"אני חושב שהוא גורם צער לעצמו, שהוא מאבד גם את העולם הזה וגם את העלם הבא שלו ומשאיר דיראון עולם למשפחתו. כל עוד חי הוא יכול להיאבק, על שמו הטוב, צריך לבטוח בה', זה קורה בגלל שלצערי חלשה האמונה", מוסיף הרב.

"שוב אני מדגיש, אני לא מדבר על האיש הזה שאנחנו לא יודעים מה היה, אסור לנו לדון אדם במצבים האלה", אומר הרב עמאר.

האזינו להקלטה באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר