פירון תוקף: "אריה דרעי, לכבודה של היהדות חזור בך"

שר החינוך לשעבר שי פירון, פונה הבוקר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ותוקף אותו על ביטול רפורמת הגיור ועל חוק הונאת הכשרות: "אריה, זה טוב ליהדות או טוב לחרדים?" (חדשות, פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
שי פירון ואריה דרעי (צילום: יצחק הררי / FLASH90)

רפורמת הגיור: ביום שאחרי אישור הממשלה לביטול רפורמת הגיור שאושרה בממשלה הקודמת, שר החינוך לשעבר שי פירון, מיש עתיד, פנה הבוקר (שני) ליו"ר ש"ס אריה דרעי ותוקף אותו.

במכתב פומבי ששלח באמצעות עמוד הפייסבוק כתב פירון: "אמש הובלת את ביטול חוק הגיור, את העברת בתי הדין הרבניים למשרד הדתות. עוד לא הצלחת להעביר את התיקון לחוק הכשרות. תיקון שיגרום לסגירת גופי כשרות שאינם לרוחם של חרדים, תיקון שיגדיל את התלות של כולנו ברבנות והפסיקה החרדית.

"אריה, זה טוב ליהדות או טוב לחרדים?

"אריה, האם השקט היחסי שבו עברה ההחלטה השערורייתית לא בא בגלל שגרמתם לכך שהיהדות לא תהיה רלוונטית לצעירים רבים ? שהציבור מרגיש שזה לא נוגע לו? אל תתרשם מפריחה של עיסוק בתחומי יהדות. זו פריחה ברוח היהודית אבל היא מלווה במאיסה בממסד הדתי".

פרון המשיך במכתבו וכתב לדרעי: "אריה, אתה יודע שיש מחלוקת בהלכה, שיש דעות רבות, שבהצעה שעברה בממשלה הקודמת לא מדובר על גיור שלא כהלכה אלא רק על מתן מקום גם לגישות אחרות במסגרת ההלכה. הרי אתה לא סבור שרבני ערים פועלים בניגוד להלכה, חלילה.

"אריה, אתם דוחים החוצה צעירים ישראלים, אלה שהגיעו לארץ מברית המועצות לשעבר לאחר שנים של ניתוק מהיהדות, כאלה שמסרו את הנפש במלחמות ישראל ורואים עצמם חלק מהעם היהודי. הם מוכנים לקבל על עצמם יהדות במובן העמוק של המילה, ואתם, בגלל דעות מחמירות בהלכה, דוחים אותם החוצה. הם מספיק טובים כדי למות על הגנת המולדת אבל לא מספיק טובים כדי להיות חלק מהעם שלנו?!".

באשר להעברת בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד הדתות כתב פירון: "אריה, אתה לא מבין שהעברת בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד הדתות פוגעת במעמדם? הופכת אותם ממוסד שיפוטי למוסד מגזרי".

"אריה, האם חוקי הכשרות החדשים יסגרו גם את בד"צ בית יוסף, גוף הכשרות שלכם? האם אתם תאכלו מההכשר של הרבנות שעל סמכויותיה אתם נלחמים?!".

פירון תקף וכתב: לא הכל זה כסף, משרות, מינויים פוליטיים. אתה יודע, חורבן הבית מגיע גם כשדת וכסף; רוח ושררה; מינויים, עיסוק במקורבים הופך להיות במרכז השיח.

"אריה, לכבודה של היהדות חזור בך".

איש 'יש עתיד' פנה ליו"ר ש"ס: "אל תנסה להפוך את הויכוח לשנאת חרדים; "אתם עשיתם - אנחנו מחזירים" ועוד. יש כאן ויכוח ערכי על מהותה של מדינת ישראל, דמותה ומהותה. יש כאן ויכוח עמוק על דמותה של היהדות.

"אל תתחמק מהשיח. בוא ננהל את הויכוח הערכי. נפתח ספרים, נעיין בהלכה, נבחן את המציאות, ננסה להבין מה יתרום בראיה ארוכת טווח לשלמות החברה הישראלית".

"לא. בלי צעקות וגידופים. דיון ערכי. כי גורל העם היהודי הוא לא עניין לפוליטיקה נמוכה", סיים פירון את מכתבו הפומבי לאריה דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר