הגאון רבי יצחק יוסף: "הרבה מנהגי מרוקו יצאו מאשכנזים"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יוצא במתקפה נגד מנהגי העדה המרוקאית, שסותרים את פסקי ההלכה של ה'שולחן ערוך', ואומר כי הרבה מהמנהגים - מקורם בציבור האשכנזי • האזינו (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף ואריה דרעי בחגיגת המימונה (צילום: יעקב כהן)

מתקפה נגד מנהגי המרוקאים: הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף יוצא במתקפה נגד מנהגי העדה המרוקאית, מנהגים שסותרים את פסקי ההלכה של ה'שולחן ערוך', ואומר כי המנהגים - מקורם מהציבור האשכנזי.

במהלך שיעורו השבועי אמר הגר"י יוסף כי יש רב שארגן כנס ודיבר נגד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, אך סרב להזכיר את שמו של הרב המדובר: "יש כמה אנשים, 'משנאך נשאו ראש', התחילו לדבר. יש רב אחד - עשה השבוע איזה כנס ודיבר דברים קשים מאוד, מרוקאי, אומר 'עד עכשיו אנחנו היינו בשני גלויות, גלות של האשכנזים וגלות של רבי עובדיה, עכשיו ב"ה יצאנו מהגלויות האלו, צריך להחזיר עטרה ליושנה כמו מנהגי מרוקו. הרב עובדיה? הוא דרס את מנהגי מרוקו, הוא רמס אותם'".

הראשל"צ תקף את אותו רב מרוקאי ואמר: "מה אתה מדבר ככה? 'גלות של הרב' חס ושלום? הרב החזיר עטרה ליושנה, מה זה מנהגי מרוקו? מנהגי מרוקו ירדו מהשמיים? מה זה קשור?".

"יש להם מנהג טוב להגיד 'אז ישיר משה' במנגינה, תאמצו את המנהג הזה, זה בסדר. אבל יש מנהגים שלא טובים", הוסיף הרב יוסף.

לדבריו: "הם (המרוקאים) מתעקשים לומר 'ברוך הוא וברוך שמו' בקידוש ובהבדלה בניגוד לדעת גדולי הפוסקים".

"סיפרו לי שהוא ככה דיבר", חזר הגר"י יוסף, "כעסתי מאוד. אתם גם מכירים את הרב הזה, כעסתי מאוד, ככה מדברים? אתה רוצה לחזק את מנהגי מרוקו? בוא תתווכח, תענה בסברות".

"צריך לדעת דבר אחד רבותי, הרבה מנהגי מרוקו, אני אומר את זה פה - 'לא תגורו מפני איש', הרבה מנהגי מרוקו יצאו מאשכנזים. אני יודע את זה על פי מה שכתב הגאון רבי רפאל ברוך טולדאנו שהיה מרבני מרוקו, הוא היה מעריך את מרן מאוד מאוד", הוסיף הרב הראשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר