ביטול רפורמת הגיור: למי הקרדיט?

הפרשן נחום ברנע טוען כי הדרישה לביטול רפורמת הגיור הועלתה על-ידי ש"ס ולא יהדות התורה. מנגד, ב'יתד נאמן' נותנים קרדיט לביטול הרפורמה ל'יהדות התורה' (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

ביטולה של רפורמת הגיור אמש, גרמה לקורת רוח רבה בקרב גדולי ישראל ובקרב הציבור החרדי כולו שחש כי נציגי הציבור החרדי הגנו על שמירת חומות הדת והאינטרסים החשובים של העם היהודי.

הבוקר (שני) כצפוי החלה המלחמה על הקרדיט לביטול החוק הפוגעני כאשר בטאון תנועת "דגל התורה" העיתון "יתד נאמן" מנכס את ההצלחה למפלגה שלו, מפלגת יהדות התורה.

"לאור ההסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה' בוטלה 'רפורמת הגיור' שאיפשרה לכל 'רב' להקים 'בית דין' לגיור תוך סכנת התבוללות איומה", מכריז העיתון בכותרת בולטת בעמודו הראשון תוך שהוא מצטט את יו"ר התנועה ח"כ משה גפני שמבהיר כי "החלטת הממשלה הקודמת היתה רעה מאוד ומסוכנת מאוד וצריך להמשיך ולעמוד על המשמר בנושא הזה שהוא מסוכן וקריטי מבחינת טהרת הייחוס של עם ישראל".

אלא שהצלחה לחוד ונטילת קרדיט לחוד. מתברר כי אותו גפני בו מתפאר יתד נאמן כמי שגרם לביטול הרפורמה טען בשבוע שעבר במסדרונות הכנסת לעיתונאי והפרשן של "ידיעות אחרונות" נחום ברנע שאף כתב את הדברים בטורו בעיתון כי במפלגתו נזהרו שלא לעלות את החוק המיותר, שלא לצורך.

"משה גפני מיהדות התורה הוא פוליטיקאי חכם ומנוסה", כתב ברנע וסיפר לקוראים, "לפני שבוע פגשתי אותו בכנסת. הוא הסביר לי שהמפלגה שלו למדה לקח מהמשגים שלה בעבר. היא לא מציבה דרישות בלתי אפשריות. היא נזהרת מלעורר את שנאת הרוב ללא צורך. את הדרישה המיותרת לבטל את רפורמת הגיור שלא היתה, הציפה ש"ס ולא יהדות התורה. בש"ס לא למדו עדיין את הלקח".

אז האם גפני אכן דאג לביטול החוק אולם בחר לתעתע בברנע זאת בכדי שלא להגביר את שנאת הציבור הכללי למגזר החרדי או שדווקא יתד נאמן הוא זה שנותן לו קרדיט שלא מגיע לו?

ירח טוקר, יועץ התקשורת של ח"כ גפני, מעדכן כי ביטול הרפורמה הזו נמצא בהסכם הקואליציוני. "היא מעיקרי היהדות, איך לא קשור לגפני וליהדות התורה?", הוא מוסיף ומציין בהתייחסו לדברי ברנע כי את הדרישה לביטול רפורמת הגיור הציפה ש"ס ולא יהדות התורה כי "ברנע לא כותב את סוף הדברים בשמו של גפני".

"ברנע כותב את הדברים על דעתו בלבד. אין ספק שהנושא של הגיור היה מהדרישות הראשונות בהסכם הקואליציוני וגאים בהישג", אומר טוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר